شهرداری طبس، پیشرو شهرداری‌های استان در نهضت ملی مسکن است

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استان خراسان جنوبی گفت: شهرداری طبس با ورود به بحث نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از شهرداری‌های پیشرو در استان مطرح شد و با اینطور خلاقیت‌ها و ورود به برنامه‌های ملی، کمک کار دولت شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استان خراسان جنوبی در نشست معارفه شهردار طبس ظهر امروز در فرمانداری ویژه طبس گفت: انضباط و شفافیت مالی دغدغه مردمی و دغدغه مسئولین نظارتی است.

علیرضا صفری با تاکید بر این که شهردار باید شفافیت را سرلوحه کار خود قرار دهد ادامه داد: رکن شهرداری که با مباحث مالی و از طرفی با مردم سر و کار دارد اگر شفافیت مالی نداشته باشد یکی از پایه‌های اساسی شهر لنگ می‌زند چراکه اگر مردم به شهرداری اعتماد نداشته باشند و ندانند هزینه‌هایی که بابت عمران و توسعه شهری پرداخت می‌کنند کجا هزینه می‌شود در پرداخت مطالبات، عوارض و دیون دغدغه‌مند خواهند بود.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به جهاد تبیین گفت: هرکار می‌کنید برای مردم بگویید، از یک طرف گزارش عملکرد خودتان است و از طرفی امیدآفرینی است  تا مردم از کارهایی که مدیران انجام میدهند مطلع شوند.

صفری با تاکید بر این که شهرداری طبس همواره زیر ذره‌بین بوده است افزود: شهرداری طبس به دلیل اینکه یکی از شهرداری‌های بزرگ استان خراسان جنوبی است و گردش مالی زیادی که در مجموعه شهرداری هست و بعضاً برخی عملکردهای نامطلوب که در گذشته بود این فکر را در اذهان عمومی و مدیران نظارتی ایجاد کرده و باعث شده نظارت تشدید شود.

وی با بیان این که ما نباید نگران نظارت باشیم افزود: شفافیت رکن کار ماست، لذا تا زمانی‌که نظارت به دخالت نینجامد ایرادی ندارد و در راستای بهبود امور است.

صفری درباره برون‌سپاری فعالیت‌های شهرداری گفت: برون سپاری‌های خوبی در شهرداری طبس انجام شده و در بعضی موارد از میانگین استانی هم جلوتر است اما این برون سپاری‌ها باید هدفمند باشد به نوعی که بازخورد آن به بدنه شهرداری بازگردد و چه از لحاظ مالی نتیجه بخش باشد و چه از لحاظ کاهش حجم سنگین وظیفه شهرداری، لذا برون سپاری هدفمند در امورات شهری در دستور کار شهرداری باشد.

وی در ادامه گفت: اینکه ما شهرداری را به عنوان یک ارگانی که فقط کار مدیریت پسماند یا کارهای خدمات شهری را داشته باشد ببینیم مقداری باعث کاهش سطح و تراز شهرداری خواهد بود و انتظار می‌رود همینطور که شهرداری طبس به بحث نهضت ملی مسکن ورود کرد و به عنوان یکی از شهرداری‌های پیشرو در استان مطرح شد، همه شهرداری‌ها با اینطور خلاقیت‌ها و ورود به برنامه‌های ملی، کمک کار دولت باشند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استان خراسان جنوبی در ادامه به مبحث درآمدهای پایدار شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: تقویت زیرساخت‌ها و منابع مانند طبیعت‌گردی و بومگردی‌هایی که می‌تواند به کانون درآمدهای پایدار شهرداری بدل شود مطلوب است.

وی گفت: باید شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری و از ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنند و در راستای تقویت درآمدها در حوزه خود تلاش کند.

صفری درباره کمک‌های دولتی نیز گفت: امکاناتی که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور طی یکی دو سال اخیر در اختیار شهرداری طبس قرار گرفته است از کل شهرداری‌های استان خراسان جنوبی بالاتر بوده است.

وی افزود: حواله یک دستگاه ماشین حمل زباله، ست امداد و نجات سنگین که تنها به سه شهر در کل کشور از طریق سازمان شهرداری‌ها اختصاص پیدا کرد و یک ست به شهرداری طبس آمد، خودروی آتشنشانی نیمه سنگین که سال گذشته در اختیار شهرداری طبس قرار گرفت، کامیون کمپرسی هم امسال به شهرداری طبس تحویل شد به اضافه سه دستگاه ون و یک دستگاه بیل زنجیری که دولت تقدیم شهرداری طبس کرد و ۲ مرحله قیر رایگان، بخشی از موارد اختصاص یافته به شهرداری طبس است که فقط بین سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ انجام شده است.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ در کل استان خراسان جنوبی فقط ۳ دستگاه وسیله نقلیه بین شهرداری‌های خراسان جنوبی توزیع شده این در حالیست که بین سال‌های  ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ حدود ۷ دستگاه ماشین آلات مختلف تنها به شهرداری طبس تقدیم شده است.

وی با بیان این که این از برکات دولت انقلابی و نگاه ویژه آن به حوزه مدیریت شهری و سازمان شهرداری‌هاست افزود: امیدواریم این کمک‌ها ادامه دار باشد و بتوانیم به تمام شهرداری‌ها مثل شهرداری طبس رسیدگی کنیم و برکات این ماشین آلات و خدمات را مردم ببینند.

صفری افزود: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۷۷ درصد بودجه شهرداری طبس را دولت داد و الان هم اعتبارات ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حال توزیع است که ان‌شاءالله با مدیریت جدید و تحرک بیشتر شهرداری گام‌های بلندی را در جهت توسعه این خطه از استان برداریم برداریم.

خبرنگار: فاطمه ابوالحسنی‌رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =