در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاده‌ایم

در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام غلامرضا مرتضائی‌نیا صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا و کارکنان ادارات و نهادهای طبس که به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر در محل آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌‌الکاظم(ع) طبس برگزار شد، اظهار داشت: خرمشهر در طول ۴۰۰ سال گذشته در مقایسه با سایر نقاط کشورمان دارای فراز و فرودهای بیشتری بوده، به طوری که چند بار به تصرف بیگانگان درآمده است.

وی ادامه داد: خرمشهر در سال ۱۲۵۴ به وسیله عثمانی‌ها، در سال ۱۲۷۳ به وسیله انگلیسی‌ها و در سال ۱۳۲۰ در جریان جنگ جهانی دوم به تصرف درآمده است.

امام جمعه دیهوک طبس با اشاره به تصرف خرمشهر در سال ۱۳۵۹ به دنبال تهاجم گسترده رژیم بعث عراق و صدام به ایران، به بیان تفاوت‌های تصرف خرمشهر به وسیله صدام پس از پیروزی انقلاب با تصرف‌های این شهر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: تصرف خرمشهر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مدت سه روز انجام می‌شد در حالی که تصرف این شهر به دست رژیم بعث عراق پس از پیروزی انقلاب علی‌رغم حمایت همه قدرت‌ها از صدام مدت ۴۵ روز به طول انجامید.

وی اضافه کرد: پس گرفتن خرمشهر در تصرف‌های قبل از پیروزی انقلاب در قبال اعطای امتیازهای مختلف انجام می‌شد، در حالی که در جریان فتح خرمشهر در سال ۱۳۶۱ دشمن با خفت و خواری مجبور به عقب‌نشینی و ترک خاک ایران اسلامی شد.

مرتضائی‌نیا بیان کرد: خرمشهر در شرایطی به دست رزمندگان اسلام آزاد شد که تمامی تحلیل‌گران و کارشناسان نظامی دنیا، پس گرفتن خرمشهر را امری غیرممکن می‌دانستند، اما حماسه‌آفرینان خرمشهر نگذاشتند که خواب دشمن تعبیر شود.

وی یادآور شد: رزمندگان و ملت ایران بدون برخورداری از سلاح‌های پیشرفته و بدون وابستگی به قدرت‌های شرقی و غربی و فقط با اتکا به قدرت ایمان موفق به فتح خرمشهر شده و با این کار قدرت نیروی ایمان را به جهانیان ثابت کردند.

امام جمعه دیهوک طبس، برخورداری از قدرت ایمان، ایستادگی و مقاومت در دفاع از ارزش‌های ناب اسلام و انقلاب اسلامی، خدامحوری رزمندگان، فرماندهان و مردم، و برخورداری از شجاع‌ترین و فهیم‌ترین فرماندهان را از مهم‌ترین مؤلفه‌های پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و فتح خرمشهر دانست و تصریح کرد: امروز هم کشورهای غربی در تلاش هستند تا با تخریب چهره ایران، زیاده‌خواهی‌های خود را بر ما تحمیل کنند، اما باید بدانند که امروز نیز همان روحیه استقامت، ایثار، فداکاری و پایداری ملت، رزمندگان و فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس در میان مردم، ملت و مسئولان و فرماندهان‌مان موج می‌زند و ملت و مسئولان ما همواره در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان نظام و اسلام به ویژه آمریکا ایستاده‌اند.

سخنرانی ابوالقاسم احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس و حجت‌السلام نجفی روحانی آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) و مدیحه‌سرایی به وسیله حسین داریوش از دیگر برنامه‌های صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا و کارکنان ادارات و نهادها به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهارده =