اهتمام جدی راه و شهرسازی برای ۲ بانده کردن راه های خراسان جنوبی

اهتمام جدی راه و شهرسازی برای 2 بانده کردن راه های خراسان جنوبی

واحد مرکزی خبر:
۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام باند دوم محورهای استان خراسان جنوبی در سال جاری اختصاص یافته است.
این اعتبار از طرف وزارت راه و شهرسازی برای اتمام باند دوم محورهای بیرجند ، قاین و خضری اختصاص یافت که اداره کل راه و ترابری متعهد شد در سه ماهه اول سال ۹۲ این طرحها را به پایان برساند .
مدیر کل راه و ترابری خراسان جنوبی از اختصاص۱۱ میلیارد تومان اعتبار به باند دوم محور بیرجند – سربیشه خبر داد و افزود: در صورت تأمین اعتبار این محور تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
نصری اجرای باند دوم محورهای بیرجند – قاین به طول ۲۸ کیلومتر با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی فعلی ، محور قاین- خضری به طول ۶۵ کیلومتر و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، فردوس – بجستان به طول ۳۵ کیلومتر و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی را از جمله برنامه های امسال این اداره کل عنوان کرد.
مدیر کل راه و ترابری خراسان جنوبی افزود: قطعه دوم فردوس دیهوک به طول ۳۷ کیلومتر از ابتدای امسال آغاز شده وتا پایان برنامه پنجم توسعه به پایان می رسد.
نصری گفت: برای ارتقاء راههای فرعی به اصلی، محور بیرجند – اسدیه به طول ۱۶۶ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، محور روم – فردوس به طول ۱۳۰ کیلومتر و با پیشرفت ۴۵ درصد در حال اجرا ست که تا سال ۹۵ به پایان می رسد.
مدیر کل راه و ترابری استان افزود: محور قاین – خواف به طول ۷۷ کیلومتر و با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، محور سده – منصور آباد به طول ۵۵ کیلومتر در حال اجراست که تا سال ۹۲ به اتمام می رسد.
نصری افزود: محور سربیشه – میل به طول ۱۳۵ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در حال انجام است که تا پایان سال ۹۳ به اتمام خواهد رسید.
مدیر کل راه و ترابری استان افزود : سال گذشته ۲۱۸ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده که در مقایسه با ۵ سال گذشته ۲ برابر شده است .
نصری گفت: سال گذشته ۷۲۱ کیلومتر راه اصلی استان بوده که در مقایسه با ۵ سال گذشته ۱۸۹ کیلومتر توسعه داشته و راههای آسفالت روستایی هم ۴ هزار و ۳۴۰ کیلومتر بوده که در مقایسه با ۵ سال گذشته هزار و ۴۹۰ کیلومتر افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یک =