۱۳۰۰ کیلومتر خط اتصال راه‌آهن خراسان جنوبی به خطوط کشور در دست اقدام است

وزیر راه و شهرسازی در طبس گفت: هزار و ۳۰۰ کیلومتر خط ریلی برای اتصال راه‌آهن خراسان جنوبی به خطوط کشور در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس ( طبس نیوز)عباس آخوندی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان طبس اظهار داشت: امکانات استراتژیکی و موقعیت جغرافیایی و وجود بارگاه برادر امام هشتم (ع) این شهرستان را به چهره متمایز در کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: ارتباط با ۶ استان کشور همجواری با مرز موقعیت جغرافیای مرزی خراسان جنوبی با کشور استراتژیک افغانستان سبب شده تا نگاه دولت به شهرستان طبس نگاه ویژه‌ای باشد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: وجود معادن غنی و حضور در استان توانمند خراسان جنوبی سبب شده است که شهرستان طبس از زمره نام و القاب کم‌بهره و کمتر توسعه یافته خارج شود.

آخوندی افزود: خراسان جنوبی از نیروهای انسانی توانمند برخوردار است و طبس نیز به عنوان کهنده ایران یکی از منابع ارزشمند میراث فرهنگی کشور است.

وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از دانش نوین و توسعه جدید کشور به استان خراسان جنوبی برمی‌گردد و این استان در حوزه‌های مختلف حرفهای خوبی برای گفتن دارد.

وزیر راه و شهرسازی به احساس تعلق خاطر به شهرستان طبس و استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۵۷ و واقعه زلزله طبس در کنار این مردم بودم و همواره از محضر علمای این منطقه بهره برده‌ام.

آخوندی در مورد راه‌آهن خراسان جنوبی اظهار داشت: در اعتبارات سال آینده ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث راه‌آهن زاهدان بیرجند پیش‌بینی شده است و هزار و ۳۰۰ کیلومتر خط ریلی برای اتصال راه‌آهن خراسان جنوبی به خطوط کشور در دست اقدام است.

وی همچنین با اشاره به سرمایه‌گذاری در منطقه چابهار به منظور اتصال کریدور شمال به جنوب و برقراری ارتباط در آسیای میانه تصریح کرد: از آنجا که رویکرد دولت تامل سازنده با جهان است از همین رو بیشتر پروژه‌هایی که نیاز به انتشار و توسعه دارد همانند خطوط ریلی و زمینی مورد توجه ویژه دولت قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی از رشد ۵۰ درصد اعتبارات برای احداث و تکمیل بیمارستان‌های در حال احداث کشور خبر داد و گفت: احداث ۲۷ بیمارستان جدید در دستور کار دولت یازدهم برای سال آینده است.

آخوندی تصریح کرد: محور راهور دیهوک در شهرستان طبس به عنوان یکی از دو کوریدور عمده اتصال شمال به جنوب برشمرد و آن را مورد توجه ویژه دولت تدبیر و امید دانست.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =