ویژه برنامه های سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد ماه در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس

ویژه برنامه های سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد ماه در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس

همزمان با فرارسیدن سالروز ارتحال جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ ، ویژه برنامه های متنوع فرهنگی درآستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار گردید .

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی موسسه حسین بن موسی الکاظم (ع)، از جمله این برنامه ها می توان به سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین رهدار استاد حوزه و دانشگاه و مسئول موسسه فتوح اندیشه قم اشاره کرد که به ایراد بیانات ارزشمند در خصوص ویژگیهای اخلاقی حضرت امام(ره) و علم فلسفه تاریخ پرداختند و افزودند برنده تاریخ کسی است که در اتفاقات تاریخی از هر نوعش هم آرامش دارد و هم به نفعش تمام می شود که این برنده تاریخ حجج و رسولان الهی هستند.

ایشان در ادامه به ماجرای نمرود و حضرت ابراهیم(ع) که آتش تبدیل به گلستان شد و همچنین مامون که هر رفتاری برای امام رضا(ع) انجام می داد به نفع امام تمام می شد، به تبعید شدن امام راحل توسط شاه اشاره کرد که امام راضی و آرام بود و شاه عصبانی و رفتار شاه به نفع امام تمام می شد که بعد از ۱۵ سال بازگشت او به ایران در هواپیما از حضرت امام پرسیدند
چه حس و حالی دارید فرمودند حس خاصی ندارم.

حضرت حجت الاسلام و المسلمین رهدار افزودند بازی تاریخ دست کسی است که تحولات دو عالم به نفعش تمام می شود.
کتب و مقالات زیادی توسط آمریکاییها نوشته شد که امام فرزندان شما را به کشتن می دهد و مردم را تحریک می کردند که دیدیم نه تنها تاثیری نداشت بلکه وفادارترین خانواده ها به امام خانواده شهدا هستند.

سالها پس از رحلت امام، خانم فرانسوی در کتاب “زمانی غیر زمانها” انقلاب ما را تحلیل عرفانی کرد و گفت دو زمان داریم(زمان ملکوت و ناسوت) که در نقطه تلاقی زمان ملکوت و ناسوت انقلاب ۱۳۵۷ اتفاق افتاد.

مسئول موسسه فتوح اندیشه قم به مطلبی از بوژیسکی اشاره که گفت” آقای خمینی در بازی شطرنج سیاسی جهان شرکت نکرد و ایشان بر صفحه شطرنج سیاسی جهان مشتی زد و با قوانین جدید آمد”.

امام یک بازی را در عالم شروع کرد که خارج از میدان جهانی بود و با قاعده های خودش برای مقابله با دشمن رفت. امام و پیام او تا قلب دنیا رفت. امام راه میانبر را بلد بود.

سپس به فرمایش مقام معظم رهبری که در اولین خطبه نماز جمعه خود پس از فتنه سال ۱۳۸۸ فرمودند” احمقان فکر کردند ایران اوکراین، گرجستان و … است” و همچنین سخن ایشان”من نگرانم جوانان مملکت ما تاریخ صد ساله را نخوانند و بیایند در بازی های سیاسی شرکت کنند”.

جای امام در دنیا خالیست، افقی که امام و انقلاب برای ما باز کرده غیر قابل مقایسه است. امام از یک ملتی که قرنها استعمار و استبداد بر سرش بود یک ملتی عزیز و شریف با درک بالا ساخته است. امام مرگ را برای ما پوچ کرد و ملتی که به مرگ بخندد دیگر آن ملت را نمی توان شکست داد و ما به شهدای خود افتخار می کنیم که بالاترین مرگ شهادت است.

شایان ذکر است اعزام ۱۶ نفر از خدام افتخاری و راهنمایان زائر آستان مبارک به مرقد مطهر حضرت امام (ره) جهت تجدید میثاق با آرمانهای بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقه فرهنگی رهنما بصورت اینترنتی  از وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام(ره) و شرکت دسته جمعی خدام افتخاری و کارکنان در قالب یک دسته سینه زن با نوحه سرایی برادرحسین داریوش مداح اهل بیت و عضو مجمع الذکرین آستان مبارک در مراسم ستاد گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره)در هیئت ابوالفضلی طبس که در سوگ مرید و پیشوای خود اشک ماتم ریخته و با آرمان های امام راحل تجدید بیعت نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − دو =