برگزاری مراسم جشن و سرور بمناسبت ولادت با سعادت حضرت علی (ع) در میقات الرضا

برگزاری مراسم جشن و سرور بمناسبت ولادت با سعادت حضرت علی (ع) در میقات الرضا

همزمان با فرارسیدن۱۳ رجب میلاد باسعادت یگانه مولود کعبه، جرعه نوش علم نبوی امیرالمومنین حضرت علی (ع) و تقارن آن با ایام البیض، برنامه های متنوع فرهنگی در آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار گردید.

بنا به گزارش روابط عمومی مؤسسه، از جمله این برنامه ها می توان به مراسم جشن و سرور با مدیحه سرایی و مولودی خوانی برادران حسین باقری و حمید رضا علیقلی زاده مداحان اهل بیت و سخنرانی توسط حجت الاسلام نجفی مسئول امور مناسبت های آستان مبارک اشاره کرد که فرمودند: جناب ابن عباس نقل می کند: روزی امیر المومنین (ع) وقتی آب آشامیدند رسول اکرم (ص) سجده کردند. عرض شد: ای رسول خدا! چرا در این هنگام سجده کردید؟ فرمودند: همین که علی، آب آشامید، خداوند به او فرمود: گوارا و نوش جانت باد ای ولی من و حجت من بر خلفم و امین من بر بندگانم.

در ادامه ایشان ضمن بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) “هر کس با ایمان و اعتقاد و از روی اخلاص معتکف شود، همه گناهان گذشته اش آمرزیده می شود.”  افزودند خدای تبارک و تعالی فرمود: “همانا علی پرچم هدایت و پیشوای اولیاء من و روشنی بخش کسانی است که مرا اطاعت کنند.” و در پایان به بیان مسائل شرعی “نظر اسلام در رابطه با عکس هایی که می گویند حضرت علی(ع) یا سایر معصومین(ع) است چیست؟ اسناد به آن حضرات ندهند، لکن احترام، لازم است”. و” از جمله احکام اعتکاف عبارت است
از: حرام بودن خرید و فروش غیر ضروری و حرام بودن مجادله و بگو مگو کردن به منظور غلبه بر دیگری و اظهار فضل و حرام بودن بوئیدن عطر و گیاهان خوشبو به قصد لذت بردن” پرداختند.

شایان ذکر است بهمین مناسبت مسابقه فرهنگی اندیشه علوی بصورت حضوری و اینترنتی، سیر مطالعاتی با موضوعیت امام علی و مسابقه پژوهشی با مباحث معارف نهج البلاغه در کارگاه آموزشی قرآن و نهج البلاغه برگزار گردید.

منبع خبر: http://www.mighatalreza.ir/View/NewsDetail.php?NewsCode=2176

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفت =