مشکلات بیمارستان طبس پس از افتتاح

دکتر قائمی: بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی طبس با وجود افتتاح و فعالیت با مشکلات عمرانی و تشکیلاتی مواجه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس ( طبس نیوز)، بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی طبس با وجود افتتاح و فعالیت با مشکلات عمرانی و تشکیلاتی مواجه است.

قائم مقام وزیر بهداشت در خراسان جنوبی در تشریح دستاوردهای سفر وزیر بهداشت به استان در عین حال که افتتاح بیمارستان طبس را از مهم ترین اقدام ها عنوان می کند اما آن را اقدامی چالش آور برای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند می داند که هزینه های بالایی را تحمیل خواهد کرد.

بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی طبس همزمان با سفر دولت یازدهم به خراسان جنوبی با حضور وزیر راه و شهرسازی و نماینده ویژه رئیس جمهور افتتاح شد.

دکتر «قائمی» با تاکید بر این که نقشه بیمارستان جدید طبس دلخواه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیست برای صحت گفته اش این دلایل را می آورد: علاوه بر بحث تجهیزات و مشکل کمبود نیروهای خدماتی، پانسیون و بخش دیالیز از بیمارستان قدیم به جدید منتقل نشده است و اتاقی برای سی تی اسکن (اتاقی که ۴ دیوار آن سرب کوب باشد تا مانع عبور اشعه شود) و… وجود ندارد.

البته وی به این نکته اذعان دارد که دستگاه سی تی اسکن بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی طبس بهمن امسال با هزینه دانشگاه تامین می شود.

آن طور که می گوید: اصلاح این موارد و رفع مشکلات، هزینه بالایی را به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تحمیل خواهد کرد. بیمارستان جدید طبس در زمینی به مساحت ۸۷ هزار متر مربع و زیربنای ۱۰ هزار و ۶۰۰ متر مربع در ۶ طبقه با هزینه ای نزدیک به ۳۲ میلیارد تومان احداث شد و علاوه بر بخش های زنان و زایمان، اطفال، داخلی و جراحی دارای بخش های مراقبت ویژه ccu، icu و nicu است. احداث بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی طبس از سال ۸۷ شروع شد و با افتتاح این بیمارستان در سفر دولت یازدهم جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر از مردم دیهوک، طبس و عشق آباد از خدمات پزشکی درمانی این بیمارستان برخوردار می شوند.

ضعیف ترین و قوی ترین های استان

بازدیدهای هفتگی از شهرستان های بیرجند برای مشاهده و بررسی وضعیت بهداشت و درمان و ویزیت رایگان بیماران از برنامه هایی است که دکتر «قائمی» از ابتدای فعالیت در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مد نظر قرار داده است.

او در ارزیابی وضعیت بهداشت و درمان شهرستان های استان با بیان این که تا این لحظه به جز طبس و خضری دشت بیاض از تمام شهرستان ها بازدید شده است به این نکته اشاره می کند که شهرستان های نهبندان و بشرویه در این حوزه ضعیف تر و شهرستان های قاینات و فردوس وضعیت بهتری داشتند.

هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار بود امروز (پنجشنبه) در ادامه این سفرها برای رسیدگی به مشکلات بیمارستان و بهداشت و درمان سفری به طبس داشته باشد که به دلیل برگزاری همزمان جلسه ای در وزارت بهداشت این سفر منتفی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند وعده می دهد: هیئت رئیسه این دانشگاه پنج شنبه هفته آینده در صورت مناسب بودن شرایط برای بررسی مشکلات بهداشت و درمان طبس به این شهرستان سفر می کند.

منبع: روزنامه خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − سیزده =