خطوط سیاسی را در بسیج رسانه کنار گذاشته‌ایم

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: در بسیج رسانه خطوط سیاسی را کنار گذاشتیم و به یک نقطه مشترک رسیده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، سجاد رضایی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران طبس اظهار کرد: امروز بحث جنگ نرم یکی از موضوعات اصلی است که مقام معظم رهبری نیز بسیار به آن اشاره کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اهمیت رسانه بر کسی پوشیده نیست، افزود: امروز انقلاب اسلامی با جنگ روانی مواجه است که مولفه‌های اصلی آن جذب نخبگان، دامن‌زدن به نارضایتی‌ها، راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای و اعتمادسازی این شبکه‌ها است.

رضایی گفت: امروز دشمن سرباز ندارد لذا از طریق رسانه اعمال نفوذ کرده و نقشه و سناریوهایی را پیاده می‌کند تا بتواند روی ملت اسلامی ایران و محاسبات آنها تاثیرگذاری کند.

وی بیان کرد: یکی از اهداف بسیج رسانه تجمع فعالان در عرصه رسانه زیر بیرق ولایت است.

رضایی ادامه داد: با توجه به این هجمه‌های دشمنان باید بتوانیم به سازمانی برسیم که این سازمان باید بتواند بعد از شناسایی جبهه دشمن برای جبهه خود برنامه‌ریزی کند.

رضایی با بیان اینکه بسیج رسانه در الگوی آرمانی خود به ایجاد پایگاه بسیج در روزنامه‌ها، نشریات و خبرگزاری‌ها اکتفا نمی‌کند، اضافه کرد: بعد از بیرجند شهرستان طبس یکی از قطب‌های رسانه‌ای خراسان جنوبی است.

وی گفت: ظرفیت‌سازی برای جذب حداکثری، تقویت هویت جمعی، توانمندسازی علمی فعالان رسانه‌ای و تامین روحیه جهادی از جمله مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان بسیج رسانه است.

مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی با بیان اینکه این سازمان اردیبهشت‌ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده به تشکیل شورای عالی بسیج رسانه در استان اشاره کرد و افزود: ایجاد وحدت در بین رسانه‌ها و تبادل نظر در راستای رفع مشکلات رسانه‌ها از جمله رسالت‌های این شورا است.

رضایی گفت: ما در بسیج رسانه خطوط سیاسی را کنار گذاشتیم و به یک نقطه مشترک رسیدیم که یکی دیگر از اهداف بسیج منزلت افزایی خبرنگاران است.

مسئول بسیج رسانه‌ خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری رویش رسانه‌های انقلابی و متحد در مقابل جبهه نرم دشمن است، تصریح کرد: با همین امکانات محدود باید بتوانیم با اتحاد فعالان رسانه‌ای در مقابل جنگ نرم دشمن ایستادگی کنیم.

رضایی اظهارکرد: رسانه به معنای عام یعنی هر ابزاری که انتقال پیام کند، دشمن از تمام امکانات مثل کارتون، فیلم، فضای مجازی و حتی رفتار دیپلماتیک برای جنگ نرم استفاده کرده و همه ما موظفیم در مقابل آن ایستادگی کنیم.

رضایی بیان کرد: اکنون باید ببینیم مهره‌چینی دشمن کجاست و بسیج رسانه بر اساس همین ضرورت‌ها شکل گرفت تا بتواند در مقابل جبهه رسانه‌ای دشمن قد علم کند.

رضایی گفت: هدف ما از تشکیل بسیج در خراسان جنوبی جمع کردن مدیران و اصحاب رسانه در کنار هم بوده و از ظرفیت رسانه آنها استفاده کردیم.

فرمانده سپاه ناحیه طبس نیز با بیان اینکه بسیج به عنوان مدافع نظام و انقلاب امروزه در تمامی اقشار جایگاه دارد، گفت: هم اکنون ۱۶ قشر بسیجی فعال در شهرستان طبس راه‌اندازی شده که جای بسیج رسانه در این بین خالی بود.

مهدی صادق‌احمدی افزود: امیدواریم این جلسه فتح بابی برای راه‌اندازی کانون بسیج رسانه شود و فعال‌تر از گذشته بتوانیم در راستای دفاع از انقلاب و مسیری که امام و شهدا ترسیم کردند گام برداریم.

وی ادامه داد: در دورانی که امروزه دشمنان به جنگ نرم روی آوردند خط مقدم این جنگ رسانه‌های مختلف شنیداری و دیداری هستند.

صادق‌احمدی گفت: دشمن با انواع و اقسام مختلف، چه در قالب ماهواره و چه فضای مجازی و سایبری و سایر شبکه‌های دیجیتالی به دنبال رقم زدن افکار جامعه در راستای میل خود بوده که نقش رسانه‌ها در این مسیر تاثیرگذار است.

وی گفت: قطعا در صحنه‌ای که ما در آن قرار داریم رسانه‌ها خیلی می‌توانند تاثیرگذار شوند.

صادق‌احمدی یادآور شد: فضای سایبری و اینترنتی یک اتوبان دو طرفه است یعنی اگر ما از این فضا برای نشر ارزش‌های نظام و انقلاب استفاده نکنیم دشمنان حداکثر بهره‌برداری را در مقابله با ارزش‌های ما انجام می‌دهند.

کد خبرنگار: ۱۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =