کمک ۴ میلیارد ریالی طبسی‌ها برای طلاکاری حرم امامین عسکریین

کمک 4 میلیارد ریالی طبسی‌ها برای طلاکاری حرم امامین عسکریین

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، علی محمدی صبح امروز در دیدار جمعی از کارکنان ستاد مستقل بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس با امام جمعه طبس، به تشریح برخی اقدامات و فعالیت‌های این ستاد پرداخت و اظهار داشت: کار بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق از حدود ۱۰ سال گذشته آغاز و در این مدت پروژه‌های مهم و اقدامات کلانی انجام شده است.

وی با اشاره به مساعدت بی‌نظیر مردم ایران در بازسازی عتبات عالیات، بیان کرد: در حال حاضر کار بازسازی عتبات عالیات در حال اتمام است که در ادامه توسعه فضاهای حرم‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس ستاد مستقل بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس یادآور شد: طرح جامع همه اماکن متبرکه کشور عراق به وسیله متخصصان ایرانی تهیه و به تأیید دولت عراق رسیده و اجرای آن در برخی اماکن آغاز شده است.

وی طرح‌های جدید اماکن متبرکه را اساسی‌تر، مستحکم‌تر و وسیع‌تر از گذشته معرفی و خاطرنشان کرد: ستاد مستقل بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس تأمین هزینه بخشی از پروژه طلاکاری ایوان باب‌القبله حرم امامین عسکریین در سامرا که یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های در حال اجرا در سامرا محسوب می‌شود را تقبل کرده است، به طوری که از حدود ۴۰ میلیارد ریال هزینه اجرای این پروژه، ۱۰ میلیارد ریال از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات طبس تقبل شده است و بقیه از محل درآمدهای حرم تأمین خواهد شد.

محمدی اضافه کرد: برای اجرای این پروژه تاکنون ۴ میلیارد ریال از سوی مردم شهرستان طبس کمک شده است که تأمین ۶ میلیارد ریال باقیمانده نیازمند عزم جدی و مساعدت ویژه مردم مؤمن و دوست‌دار اهل بیت(ع) شهرستان طبس است.

وی همچنین از آن دسته از خانواده‌های شهدا که به نام شهیدان خود یک خشت طلا برای طلاکاری ایوان باب‌القبله حرم امامین عسکریین سامرا اهدا کرده‌اند تقدیر کرد.

امام جمعه طبس نیز در این جلسه ضمن تأکید بر ضرورت بازسازی، بهسازی و توسعه عتبات عالیات سرزمین عراق، اظهار داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران و خون شهدای گرانقدر، علاوه بر اینکه امکان تشرف محترمانه به اعتاب مقدسه عراق فراهم شده، فرصتی برای مردم و مسئولان ما پیش آمده تا بتوانند دستی در ایجاد امکانات برای زائران عتبات عالیات داشته باشند که باید این فرصت را غنیمت دانست و از آن حداکثر بهره را برد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان اعتقاد و ارادت مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را کم‌نظیر دانست و افزود: باید مردم و مسئولان در راستای اجرای پروژه‌های با اهمیتی که به وسیله ستاد مستقل بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس تقبل شده است توجه و مساعدت جدی صورت داشته باشند.

در این جلسه همچنین برخی پیشنهادهای ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان طبس مطرح و تصویب شد.

اجرای مرحله سوم طرح محبت اهل بیت ویژه دانش‌آموزان، اجرای طرح دفترچه ذخیره ارزی آخرت، برگزاری گردهمایی مشترک بخشداران، دهداران، شوراهای اسلامی و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج به منظور توجیه طرح دفترچه ذخیره ارزی آخرت، برگزاری گردهمایی بزرگ فاطمیون و… از جمله طرح‌های تصویب شده در این جلسه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + یازده =