جایزه جهانی پرواز ۶۵۵ به فعالان ضد استکباری

جایزه جهانی پرواز 655 به فعالان ضد استکباری

خبرگزاری مهر: دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهدای پرواز ۶۵۵، عصر روز گذشته ۱۲ تیرماه در اولین جشنواره شعر و موسیقی طبس گفت: جایزه جهانی پرواز ۶۵۵ راه اندازی شده و این جایزه به افرادی که در جهت فعالیت های ضد استکباری آمریکا تلاش می کنند. اعطا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر روز گذشته ۱۲ تیرماه در ادامه اولین جشنواره شعر و موسیقی ضد استکباری با موضوع ویژه آمریکا،”طبس” بعد از سخنرانی نادر طالب زاده، کلیپ “پرواز بی فرود” در مورد حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ پخش شد.

در ادامه برنامه سعید حسینی، دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهدای پرواز ۶۵۵ در مورد این حادثه به ارائه سخن پرداخت و طی سخنان کوتاهی گفت: متأسفانه در چند سالی که در این حوزه فعالیت داشتم، برنامه ای توسط دولت و نهادهای و سازمان های مرتبط در این باره صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه حمله به هواپیمای مسافربری ایران یکی از اقدامات ددمنشانه و گستاخانه آمریکا در ایران و جهان است، اظهار داشت: از کودتای ۲۸ مرداد تاکنون دست آمریکا به حون این ملت آغشته است و سیاست های نابخردانه اش برای از بین بردن ملت و نظام مشخص است. بنابراین این ستاد مردمی تشکیل شد و تاکنون هر ساله برنامه ای برای بزرگداشت شهدای این حمله تروریستی گرفته شده است.

حسینی در ادامه سخنانش با بیان اینکه جایزه جهانی پرواز ۶۵۵ پایه گذاری شده، تصریح کرد: این جایزه ضد استکباری به فعالینی است که در جهت فعالیت های ضد استکباری آمریکا فعالیت می کنند. این جایزه آغاز یک حرکت است که امیدواریم ادامه داشته باشد و با گسترش و قدرت بیشتری در سال های بعد ادامه داشته باشد. امسال این جایزه به صورت ملی و از سال های بعد به صورت بین المللی برگزار می شود.

وی از راه اندازی سایت واقعه شهدای پرواز ۶۵۵ خبر داد و افزود: در این سایت تمام اطلاعات این پرواز جمع آوری شده و در قالب فیلم، عکس و … در اختیار کاربران قرار می گیرد. این سایت فردا رونمایی می شود. این جایزه امسال به صورت نمادین به شهید “رجب بیگی” و شهید “رضایی” برای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اعطا می شود. همچنین شهید “نادر مهدوی” و شهید “بیژن گرد” اعطا می شود.

در ادامه برنامه کلیپی از دخالت آمریکا در بعد از انقلاب اسلامی و دلایل تسخیر سفارت آمریکا پخش شد و نشان داده شد که بعد از تسخیر لانه جاسوسی، دانشجویان اسنادی را پیدا کردند که نشان داد در واقع این سفارتخانه لانه جاسوسی بوده است. در این کلیپ از شهید رجب بیگی و شهید “وزوایی” یاد شد که در این کار نقش مهمی داشتند.

تجلیل از مادر شهید رجب بیگی و خانواده شهید وزوایی بخش دیگری از برنامه بود که خانواده شهید وزوایی حضور نداشتند و از مادر شهید رجب بیگی با اعطای یادبود هواپیمای ایرباس پرواز ۶۵۵ تقدیر شد. وی در سخنان کوتاهی با تبریک ایام میلاد حضرت حجت(عج) گفت: ما قابل این همه تقدیر و تجلیل نیستیم. فرزندان ما برای خدا رفتند و مردم باید از ما و شهدا راضی باشند. فرزندم جوان فعالی بود که در کارهای مختلفی قبل و بعد از انقلاب حضور داشت اما ما اطلاعی نداشتیم بعد از شهادت متوجه شدیم که او چه فعالیت هایی داشته است.

در ادامه برنامه کلیپی از دلاوری های شهید نادر مهدوی و بیژن گرد پخش شد که با قایقی کوچک به جنگ با ناو فوق مدرن آمریکا در خلیج فارس رفته بودند و بعد از اینکه خسارت زیادی به این ناو زدند شهید شدند. شهید مهدوی دستگیر و بعد از شکنجه بر روی ناو آمریکایی به شهادت رسید.

سپس از همسر و دختر شهید گرد و برادر شهید مهدوی تجلیل شد، دختر شهید گرد طی سخنان کوتاهی گفت: امسال دو روز قبل از روز پدر، دو پیامک برایم آمد که شاعرش از ته دل ما بچه های شهید حرف زده بود که دوست دارم این ابیات را برای شما بخوانم. “ما وارث مرگ های با لبخندیم/یادآور موج خیزی اروندیم*ای دوست!چه عزتی از این بالاتر؟/فرزند عقاب های بی مانندیم” در بیتی دیگر آمده بود: ” این زندگی قشنگ من مال شما/ایام سپید رنگ من مال شما* بابای همیشه خوب من را بدهید/این سهمیه های جنگ من نه هر چه دارم مال شما* فقط بابای همیشه خوب من را بدهید/دار و ندارم مال شما”

برادر شهید مهدوی هم طی سخنانی گفت: برترین اعمال، انتظار فرج است. همه شهدا کارشان خدایی بود و ما هم همین را می گوئیم. شهید مهدوی و تیم عملیاتی شان خاری در چشم دشمن بودند. شهید مهدوی بسیار شجاع و نترس بود و فقط برای رضای خدا کار می کرد.

در ادامه برنامه کلیپی از هنرمند استکبارستیز “علی داوودی” پخش شد، همسر شهید هسته ای “رضایی نژاد”هم از دیگر دعوت شدگان بود. لوح تقدیر علی داوودی توسط همسر شهید گرد به وی داده شد. در ادامه برنامه هم کلیپی در مورد فعالیت های سید مسعود شجاعی، کاریکاتوریست پخش شد و طی مراسمی از وی نیز با اهدای هدایایی تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هشت =