«حادثه ۵ اردیبهشت» در طبس بازسازی می‌شود

«حادثه 5 اردیبهشت» در طبس بازسازی می‌شود

خبرگزاری ایسنا: معاون فنی و مهندسی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان یزد گفت: با توجه به اهمیت حادثه «۵ اردیبهشت» این اداره کل اقدام به بازسازی آن در محل حادثه کرده است.

خواجه حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه یزد- افزود: در این راستا،ساماندهی «مسجد شکر» و ساخت یک مجتمع بین راهی و موزه نیز طراحی شده است.

وی افزود: هدف اصلی از این کار نشان دادن حادثه بزرگ ۵ اردیبهشت ماه به نسل‌های بعد از آن است.

خواجه‌حسینی اظهار کرد:کل حادثه در موزه روباز این منطقه و در فضای ۶۰۰۰ مترمربعی بازسازی خواهد شد. همچنین در کنار‌ آن اورژانس،رستوران و فضای استراحت نیز در نظر گرفته شده است. نمایش عکس و تصاویر مربوطه و اسناد لانه جاسوسی را هم در قالب نمایشگاه انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد:تمام تجهیزات بازسازی این حادثه مهم به صورت ماکتی انجام می‌شود و در این راستا اولین ماکت هلی‌کوپتر را در محل قرار داده‌ایم که این را می‌توان در شمار اقدامات بی‌سابقه در کشو تعریف کرد. دومین ماکت هلی کوپتر نیز درروز پنجم اردیبشهت ماه رونمایی شد که این طرح روند تکمیلی خود را ادامه خواهد داد.

وی همچنین اعلام کرد: در راستای بازسازی حادثه «۵ اردیبشهت ماه»،اتوبوسی هم که در آن حادثه حضور داشت را خریده‌ایم و فضا را به صورت یک فرودگاه طراحی کرده‌ایم. در خصوص گنبد مسجد شکر نیز از هنر هنرمندان یزدی برای طراحی این گنبد استفاده شده است و مشکل آبرسانی به پروژه را با ساخت منبع آب بتنی زیرزمینی مرتفع کرده‌ایم.

خواجه‌حسینی تاکید کرد: سالروز حمله نظامی آمریکا به طبس یک حادثه ملی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 5 =