ساخت بزرگترین نیروگاه ذغالسنگ ایران آغاز شد

ساخت بزرگترین نیروگاه ذغالسنگ ایران آغاز شد

معاون وزیر نیرو از آغاز عملیات اجرایی ساخت یکی از بزرگترین نیروگاههای ذغالسنگی خاورمیانه در طبس خبر داد و اعلام کرد: قرار است ۵۰۰ میلیون دلار از اعتبارات این نیروگاه با مشارکت فاینانسورهای چینی تامین شود.

محمد بهزاد در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت ساخت نیروگاه ذغالسنگی طبس، گفت: هدف از ساخت این نیروگاه ذغالسنگی افزایش ۶۵۰ مگاواتی تولید برق کشور است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت این نیروگاه ذغالسنگی توسط پیمانکاران ایرانی آغاز شده است، تصریح کرد: در مجموع هزینه سرمایه گذاری برای ساخت این نیروگاه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

این مقام مسئول با اشاره به تامین بخشی از فاینانس این نیروگاه توسط یک شرکت چینی، اظهار داشت: در مجموع پیش بینی می شود حدود ۵۰۰ میلیون دلار از اعتبارات ارزی ساخت این نیروگاه توسط این شرکت آسیایی در قالب فاینانس تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون مراحل اداری تامین منابع فاینانس آن طرف چینی در حال انجام است، بیان کرد: با وجود عدم گشایش این فاینانس خارجی هم اکنون عملیات ساخت و اجرای این نیروگاه آغاز شده است.

به گزارش مهر، نیروگاه ذغالسنگی طبس یکی از بزرگترین واحدهای نیروگاهی در سطح منطقه خاورمیانه است که قرار است سوخت و انرژی مورد نیاز این نیروگاه از ذخایر غنی ذغالسنگ طبس تامین شود.

بر اساس مطالعات انجام گرفته برای یک مدت ۳۰ تا ۳۵ ساله ذخایر ذغالسنگ استان یزد و به‌ویژه منطقه طبس از قابلیت تامین سوخت و انرژی این نیروگاه برخوردار است.

همزمان با ساخت این نیروگاه ذغالسنگی، مسئولان وزارت نفت به طور رسمی از افزایش سهم ذغالسنگ در سبد انرژی ایران استقبال کرده اند.

با این وجود سال گذشته با هخزینه سرمایه گذاری چندین هزار میلیارد ریالی عملیات گازرسانی به منطقه طبس انجام شده است.این در حالی است که تاکنون مطالعات اکتشاف ذخایر زغالسنگ منطقه در سه مرحله صورت گرفته که نتایج اولیه‌ تا عمق ۱۵۰ متر منطقه مورد بررسی حاکی از وجود ۱۲۰ میلیون تن زغال حرارتی در منطقه طبس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 12 =