طبس بیشترین عشایر یزد را در خود جای داده است

طبس بیشترین عشایر یزد را در خود جای داده است

خبرگزاری ایسنا؛ معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از خدمات‌رسانی به عشایر استان با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، “نادر سلیم” با اشاره به خدمات‌رسانی گسترده به عشایر استان یزد، اظهار کرد: عشایر استان یزد، یک‌هزار و ۱۵۰ خانوار هستند که شهرستان طبس با دارا بودن ۷۵۰ خانوار عشایر، بیشترین تعداد عشایر را در خود جا داده است. وی بیشترین و اصلی‌ترین منبع درآمد عشایر استان را دامپروری ذکر کرد و افزود: هم‌اکنون عشایر استان با برخورداری از ۱۹۰ هزار دام سبک که شامل گوسفند و بز و همچنین ۴۰۰ نفر شتر، نقش موثری در بهبود تولیدات دامی از جمله گوشت قرمز دارند.

سلیم همچنین با اشاره به این نکته که خدمات‌رسانی به عشایر استان یکی از برنامه‌ های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان است، خاطرنشان کرد: در همین راستا چندین پروژه همچون تجهیز و لایروبی چاه مال داری، احداث و تجهیز اطراقگاه، احداث سرویس بهداشتی و توزیع خوراک یارانه‌ ای، تجهیز راه‌های عشایری، لوله‌ گذاری چاه‌ های مال‌ داری، آب‌ رسانی سیار، همچنین خرید علوفه جهت تامین آذوقه دام عشایر در خشکسالی‌ های گذشته، مهمترین اقدامات صورت گرفته در زمینه امور عشایر بوده است. معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، اعتبارات در نظر گرفته شده برای این پروژه‌ ها را یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان عنوان و اظهار کرد: ۳۵۰ میلیون تومان این مبلغ از اعتبارات استانی و مابقی از اعتبارات ملی بوده  است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 2 =