مشکلات مردم بخش دستگردان با حضور نماینده طبس مورد بررسی قرار گرفت

دکتر عبدالله‌زاده نماینده مردم شهرهای طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی به همراه بخشدار، شهردار، اعضای شورای شهر و مسئول عشایر بخش دستگردان از روستاها و عشایر این منطقه بازدید کرد و از نزدیک مشکلات مردم را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، دکتر عبدالله‌زاده نماینده مردم شهرهای طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی روز گذشته (۹۴/۲/۱۲) به همراه بخشدار، شهردار، اعضای شورای شهر و مسئول عشایر بخش دستگردان از روستاها و عشایر این منطقه بازدید کرد و از نزدیک مشکلات مردم را مورد بررسی قرار داد.

وی از روستاهای امیر آباد، کلاته رضا قلی، نرم، کویر کاچ، تپه طاق و معدن علی‌مراد بازدید و از نزدیک مشکلات این روستاها اغلب از عشایر بودند را دیده و شنید و همچنین با خانواده‌های شهیدان جاهدی و نادریان دیدار کرد.

عمده مشکلات بیان شده مردم این روستاها، کمبود آب کشاورزی و آب آشامیدنی به علت خشکسالی‌های چند ساله اخیر، خرابی راه‌های روستایی، بازنشستگی بیمه عشایر، نخریدن تضمینی شیر به قیمت مصوب، گران بودن علوفه دام، بیکاری و نبود شغل در روستا‌ها، کمبود امکانات ورزشی، نداشتن توان بازپرداخت بدهی‌های وام‌های کشاورزی و دامداری، نبود خانه‌های مقاوم در زمان زلزله و وضعیت بهداشت و درمان بود.

دکتر عبدالله‌زاده در ادامه سفر از جاده در حال ساخت روستای پیرحاجات بازدید و نماز مغرب و عشا را نیز در جمع نمازگزاران مسجد صاحب‌الزمان شهر عشق‌آباد حضور یافت و با مردم دیدار و گفتگو کرد.

نماینده مردم طبس در بازدید از روستاها ضمن تبریک ولادت با سعادت امام علی (ع)، روز پدر، روز کارگر و معلم اظهار داشت: بنده اطلاعات کامل از مشکلات شما دارم و در واقع مشکل اصلی این منطقه و کل حوزه استحفاظی و کل استان بر اثر خشکسالی‌های پیاپی چند ساله گذشته و کمبود بارش و نزولات آسمانی، کمبود آب کشاورزی و نبود علوفه را نیز در پی داشته که مشکلات زیادی را برای روستاییان عزیز بوجود آورده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: به طور حتم خشک شدن قنوات باعث مهاجرت مردم از روستاها به شهرها می‌شود که این مهم مشکلات اجتماعی و اقتصادی عدیده‌ای به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه بیان کرد: امسال برای مرمت قنوات اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و برای مقابله با بحران خشکسالی و جلوگیری از بین رفتن سفره‌های آب زیرزمینی، استفاده بهینه از منابع آب موجود، سرمایه‌گذاری در تغییر شیوه کشاورزی و استفاده از روش‌های آبیاری نوین باید هر چه سریع‌تر به صورت عملی در دستور کار قرار گیرد.

دکتر عبدالله‌زاده در خصوص بیکاری و ایجاد اشتقال گفت: باید بررسی شود که ببینیم چه مزیتی در منطقه وجود دارد، معادن این منطقه باید فعال شود و صنایع خانگی به خصوص قالی‌بافی باید ایجاد شود.

گزارش تصویری مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − پنج =