تسهیلات سرمایه در گردش برای خرید نهاده‌های دامی در طبس پرداخت شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: با توجه به خشکسالی‌ها شترداران طبس خواستار پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای خرید نهاده‌های دامی خود هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «طبس»، داوود بخشایی با اشاره به اینکه در شهرستان طبس ۸ هزار و ۹۲۵ نفر شتر وجود دارد، اظهار داشت: شترداران خوستار اعتبار کافی به منظور انتقال آب و احداث آبشخور در شهرستان طبس هستند.

وی افزود: در حال حاضر در شهرستان طبس تعداد ۸ هزار و ۹۲۵ نفر شتر وجود دارد که این تعداد توسط ۳۸۱ دامدار پرورش دهنده شتر نگهداری می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس بیان کرد: ۸۰ درصد از شترهای شهرستان طبس در مراتع و ۲۰ درصد در داخل واحدهای پرواربندی پرورش می‌یابند.

بخشایی گفت: در شهرستان طبس کشتارگاه مخصوص شتر وجود ندارد و در کشتارگاه‌های گوسفند و گاو ماهانه به طور میانگین ۳۰ نفر شتر کشتار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گوشت شتر کشتار شده در فروشگاه‌های داخلی شهرستان طبس به صورت خرده‌فروشی توزیع می‌شود، تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌ها شترداران طبس خواستار پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای خرید نهاده‌های دامی و کاهش اثرات خشکسالی هستند.

معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و مدیرجهاد کشاورزی طبس با اشاره به درخواست‌های شترداران طبس اظهار داشت: درخواست اعتبار کافی به منظور انتقال آب، تجهیز چاه‌های مالداری، احداث آب انبار، آبشخور دام و مراتع، توزیع جو، علوفه مدت دار با توجه به خشکسالی‌های چند ساله اخیر در منطقه به ویژه در بخش مرکزی دستگردان از جمله درخواست‌های شتر داران این شهرستان است.

بخشایی گفت: پرداخت اعتبار لازم به منظور بیمه رایگان شترها با توجه به تلفات دام‌ها بر اثر خشکسالی و افت چاه‌های مالداری و حوادث جاده‌ای، تضمین خرید گوشت شترهای پرواری توسط شرکت پشتیبانی امور دام از طریق انعقاد قرار داد با شتر داران و پیگیری ردیف اعتباری خاص پرورش شتر توسط وزارت جهاد کشاورزی از دیگر اقداماتی است که باید برای شترداران انجام شود.

وی خواستار پرداخت اعتبار به منظور تسطیح راه‌های دامداری، حمل آذوقه، پرداخت تسهیلات سرمایه‌ای به منظور پرورش و خرید شتر و توزیع سموم رایگان یارانه‌ای برای سم‎پاشی جایگاه شتر را از اقداماتی دانست که توسط اداره کل دامپزشکی استان انجام گرفته است.
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 17 =