شهرستان طبس حدود ۶ هزار سالمند دارد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان طبس گفت: از جمعیت ۷۰ هزار نفری طبس ۵۹۴۱ نفر سالمند (۲۷۵۳ زن و ۳۱۸۸ مرد) هستند که حدود ۸ درصد جمعیت طبس را تشکیل می دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، صبح امروز سه شنبه دوم تیرماه ۱۳۹۴ اولین جلسه شورای ساماندهی سالمندان شهرستان طبس در محل معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس برگزار شد. در این جلسه روسا و نمایندگان دستگاه های اجرایی شهرستان طبس حضور داشتند.

دستور کار این جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص تشکیل شورای ساماندهی سالمندان و بررسی وضعیت مناسب سازی محیط های اداری برای تردد معلولین و افراد ناتوان بود.

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس، مناسب سازی فضاهای اداری را گامی در جهت تکریم ارباب رجوع و احترام به سالمندان، جانبازان و معلولین و همه کسانی دانست که به هر علت دچار ناتوانی و محدودیت هستند.

اخوان صفار از دستگاه­های اجرایی خواست تمهیدات لازم را برای مناسب سازی محیط­های اداری اتخاذ نموده و تمام همت و تلاش خود را مصروف خدمت به سالمندان، معلولین و افراد کم توان جامعه کنند.

رئیس اداره بهزیستی طبس با اعلام تشکیل دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: سالمند به کسی اطلاق می شود که در سن بالای ۶۰ سال قرار دارد و سالمند بودن لزوماً به معنی ناتوانی و بیماری نیست و منظور از ساماندهی، بهبود سطح زندگی و افزایش شاخص سلامت به منظور رسیدن به زندگی بهتر و آبرومندتر و همچنین امکان تداوم حضور سالمند در جامعه می باشد.

گازرانی از وجود دو مرکز سالمندان در طبس خبر داد و افزود: از جمعیت ۷۰ هزار نفری طبس ۵۹۴۱ نفر سالمند (۲۷۵۳ زن و ۳۱۸۸ مرد) هستند که حدود ۸ درصد جمعیت طبس را تشکیل می دهند.

3 دیدگاه دربارهٔ «شهرستان طبس حدود ۶ هزار سالمند دارد;

  1. آنقدر مسعولین گرفتار مال دنیا شده اندکه اصلأ به یاد این موارد نیستندوغافل ازاینکه خود هم روزی سالمندخواهندشد

  2. متاستفانه هیچ کاری برای سالمندان انجام نشده
    شادی در افراد مسن صفر است
    شما نگاهی به پارکهای مشهد و… از جمله پارک ملت بیندازید
    مسنان دور هم جم میشوند شعور میخوانند دست میزنن و شادن ولی اینجا فقط در حال غصه خوردن است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 18 =