تصویب ۲۱۷ پروژه کشاورزی در طبس

تصویب 217 پروژه کشاورزی در طبس

 به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان طبس که صبح امروز با حضور سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان طبس در محل ساختمان فرمانداری این شهرستان برگزار شد، تعداد ۲۱۷ پروژه بخش کشاورزی به تصویب رسید.

برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۷۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه خواهد شد که این مبلغ از طریق اعطای تسهیلات دولتی به متقاضیان طرح‌ها ارائه می‌‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس در این جلسه اظهار داشت: از مجموع ۲۱۷ پروژه، ۶۸ پروژه در زمینه امور دام مانند پرورش گاو شیری، گوسفند داشتی، بز داشتی، مرغ بومی، مرغ گوشتی، زنبور عسل و… با اعتبار ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، ۱۱۴ پروژه در زمینه تولیدات گیاهی مانند احداث و اصلاح باغ‌های انار، انگور، پسته و… با اعتبار ۹ میلیارد ریال، ۱۰ پروژه در زمینه شیلات و آبزیان و احداث استخر دومنظوره با اعتبار ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال، و تعدادی پروژه در زمینه امور زیربنایی کشاورزی مانند لوله‌گذاری، احداث استخر، تجهیز چاه و تسطیح اراضی است.

محمود اسدی بیان کرد: چنانچه هر یک از متقاضیان اجرای طرح‌های کشاورزی به هر دلیلی در مهلت مقرر مراجعه نکرده و انصراف آنها قطعی شود، با طرح‌ها و متقاضیانی دیگر جایگزین خواهند شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان طبس نیز در این جلسه ضمن تأکید بر لزوم تلاش برای جذب تمام اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان طبس در زمینه اجرای پروژه‌های بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: شهرستان پهناور طبس نیازمند اجرای پروژه‌های اساسی و زیربنایی در بخش کشاورزی است و باید از فرصت کوتاهی که برای جذب اعتبارات طرح توسعه بخش کشاورزی وجود دارد نهایت استفاده شده و تمامی اعتبارات مربوطه جذب شود.

احمد طالبیان مقدم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید مسئولان و به ویژه بانک‌ها شرایط اعطای تسهیلات به متقاضیان طرح‌های کشاورزی را به ویژه در زمینه ارائه وثیقه و ضمانت تسهیل کنند تا متقاضیانی که طرح‌شان به تصویب رسیده، به دلیل مشکلات اخذ تسهیلات بانکی از ادامه کار منصرف نشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیش از این نیز در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان طبس که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شده بود تعداد ۱۶۱ طرح با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف کشاورزی برای اجرا در شهرستان طبس به تصویب رسیده بود که با احتساب ۲۱۷ پروژه تصویب شده جدید، تعداد این پروژه‌ها به ۳۷۸ رسیده است.

کارگروه توسعه کشاورزی با هدف ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و افزایش توان تولید بخش کشاورزی در کشور به ریاست رئیس جمهور، در استان به ریاست استاندار، و در شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 10 =