راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در بافت تاریخی روستای اصفهک

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس گفت: بافت تاریخی روستای اصفهک از توابع بخش دیهوک طبس از جمله بافت‌های سالم و زیبای این شهرستان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از فارس،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، رسول بهبهانی اظهار داشت: بافت تاریخی روستای اصفهک از توابع بخش دیهوک طبس از جمله بافت‌های سالم و زیبای این شهرستان است که به جهت قرار گرفتن در محور مواصلاتی جنوب کشور به سمت مشهدالرضا(ع) از موقعیت استراتژیک بسیار مناسب برخوردار است.

وی افزود: اخیراً با همت اهالی روستا و همراهی و همکاری میراث فرهنگی، تمامی نقشه‌ها و مستندات لازم برای ثبت بافت تاریخی این روستا در فهرست آثار ملی تهیه و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال شده و به زودی شاهد ثبت این بافت در فهرست آثار ملی کشور خواهیم بود.

وی بیان داشت: با ترغیب میراث فرهنگی اهالی روستا به صورت خود جوش و با نظارت این اداره اقدام به مرمت و بهسازی بناهای تاریخی کرده تا به زودی شاهد راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در بافت تاریخی اصفهک باشیم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس خاطرنشان کرد: ساکنین روستا تا سال ۱۳۵۷ در این بافت تاریخی زندگی می‌کردند که متاسفانه در زلزله سال ۱۳۵۷ این بافت ارزشمند به شدت تخریب و پس از آن کم‌کم متروک و ساکنین روستا به سمت شمال غرب آن جابه‌جا می‌شوند.

بهبهانی یادآور شد: مسجد، قلعه تاریخی، حمام و حسینیه و الگوهای مختلف معماری مسکونی واقع در محدوده روستا از جمله قابلیت‌های شاخص و با ارزش بافت تاریخی روستای اصفهک محسوب می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − یک =