افتتاح ۲۱۱ طرح خوداشتغالی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد

احمد رفیعی مدیر کمیته امداد گفت: ۲۱۱ طرح خود اشتغالی مددجویان کمیته امداد طبس با اعتبار بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، احمد رفیعی مدیر کمیته امداد طبس گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در چند سال اخیر دستگاه برتر در زمینه اشتغال بوده و در شهرستان طبس هم توفیق شده در این راستا گام‌‎های ارزشمندی برداریم.

رفیعی افزود:  ۲۴ درصد از تعهد اشتغال شهرستان در اختیار کمیته امداد بوده که برای اشتغال محرومین و به خصوص نیازمندان تحت حمایت تلاش کردیم که انجام شود و در برنامه‌ای نمادین و هماهنگ از ۲۱۱ طرح اشتغال کمیته امداد با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال که در سال گذشته تسهیلات گرفتند رونمایی شد.

مدیر کمیته امداد طبس گفت: در خصوص نحوه تخصیص تسهیلات مددجویان و شرایط دریافت وام سه شکل پرداخت در دستور کار خود قرار دادیم، وام کارانگیزی که صرفا جهت روحیه نشاط و امیدواری را در مددجویان و سالمندان احیا کنیم، توان افزایی برای کمک به ارتقا سطح اقتصاد خانواده و در نهایت اشتغال که منجر به خوداتکایی مددجویان و اینکه بتوانند با ایجاد اشتغال به درآمد مناسبی برسند.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر ۸ درصد جمعیت شهرستان از خدمات کمیته امداد به صورت مستمر استفاده میکنند هدف ما این است که سرمایه گذاری روی این هشت درصد باشد و زمینه ارتقا به توانمندسازی را فراهم کنیم و طبق دستور دولت جوانان جویای کار از تسهیلات اشتغال بهره برداری کنند و در مورد شناسایی و آموزش نیازمندان اشتغال تلاش میکنیم.

وی گفت: دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل است که در سال گذشته تلاش شد که همکاری بانک‌ها را داشته باشیم و بتوانیم نسبت به جذب اعتبارات بانکی خودمان که از محل تبصره ۱۷ قانون بودجه کشور انجام شده بود حداکثر جذب را داشته باشیم که در نهایت ما توانستیم نزدیک به هفتاد درصد اعتبارات را جذب کنیم

رفیعی گفت: عمده تسهیلات اشتغال برای دامداری و کشاورزی است که با توجه به خشکسالی که مشکلات را در دریافت اقساط گیرنده تسهیلات اشتغال مضاعف میکند و درخواست داریم که این موضوع برگشت اقساط برای مردم فرهنگ سازی شود و بانک‌ها نیز شرایط را درک کنند.

وی گفت: ششصد و چهل و شش مجری طرح اشتغال ما از محل هدفمند کردن یارانه‌ها که کار خیلی موثری بوده و اکنون بیمه تامین اجتماعی هستند و دوره های آموزشی که به صورت تدریجی یا فصلی برای مجریان گذاشته میشود از دیگر برنامه هایی است که میتواند به نگهداشت طرح های اشتغال کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =