بودجه اختصاص یافته به جوانان به هیچ وجه کافی نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بودجه اختصاص یافته به ورزش و جوانان به هیچ وجه کفاف این بخش را نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از ایسنا،محمدعلی عبدالله‌زاده گفت: بودجه اختصاص یافته به ورزش و جوانان در بودجه ۹۴ نسبت به سال‌های گذشته بسیار بسیار محدودتر و کمتر است.

نماینده مردم طبس در مجلس افزود: ورزش که در پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری‌ها نقش موثر دارد، بودجه بسیار محدودی دارد حتی سیاست برون‌سپاری وزارت ورزش و جوانان در شهرهای کوچک جوابگو نبوده است. بسیاری از سالن‌های ورزشی در شهرهای بزرگ و کوچک به بخش خصوصی اجاره داده شده است، اما متاسفانه این بخش نیز نتوانسته است این حوزه را فعال کند؛ چون نتوانسته‌اند درآمدی از این ناحیه حاصل کنند.

وی افزود: سالن‌های نیمه کاره ورزشی بسیاری وجود دارد که بودجه‌ای برای به اتمام رساندن آنها اختصاص نمی‌یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تبیین نقش «اشتغال» و «ازدواج» جوانان در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، گفت: موضوع اشتغال فرابخشی و فراسنی است. خوب نبودن وضعیت اشتغال، ریشه در نحوه اداره اقتصاد، از رونق افتادن تولید و تقسیم ماهانه ۳۴۰۰ میلیارد تومان بین مردم دارد. تولیدی در کشور وجود ندارد، تولید موجود قابل رقابت نیست، علاوه بر آن بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی تاسیس شده نیز چون بر اساس مزیت نسبی به وجود نیامده‌اند یا ورشکسته شده‌اند یا در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ ازدواج در قشر جوان ایرانی در حال تغییر است، گفت: هم از جنبه دیدگاه‌های فرهنگی تزریق شده خارجی و داخلی و هم به دلیل فقدان اشتغال پایدار فرهنگ ازدواج در حال تغییر است. در مناطق مختلف کشور شاهد بی‌تفاوتی جوانان به ازدواج به شیوه‌های سنتی هستیم.

نماینده مردم طبس در مجلس حل بخش عمده‌ای از مشکلات جوانان را مرتبط با مسائل مالی و بودجه‌های دولتی دانست و افزود: نیاز به منابع مالی اصلی‌ترین شرط در حل مشکلات جوانان است. با نفت بشکه‌ای ۴۵ دلار نمی‌توان شاهد تحول چشمگیری در اقتصاد کشور و بخش جوانان بود حتی نمی‌توان در کوتاه مدت به باز شدن روزنه‌های اقتصادی کشور ناشی از اجرای برجام امید داشت، این مسئله در رئوس بودجه ۹۵ که توسط دولت به مجلس ارائه شده تایید شده است.

وی برنامه ششم توسعه را بستر خوبی برای طرح موضوع جوانان دانست و در عین حال فقدان منابع مالی را پاشنه‌آشیل به اجرا در آمدن سرفصل‌های پیش‌بینی شده در قانون برنامه پنجم توسعه در این بخش عنوان کرد.

3 دیدگاه دربارهٔ «بودجه اختصاص یافته به جوانان به هیچ وجه کافی نیست;

  1. به جناب آقای عبدالله زاده بفرمایید الان یادتان افتاده بودجه اختصاصی به جوانان کافی نیست . در مدت این ۴ سال چرا از این حرفها نبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 6 =