آغاز برنامه‌های هفته دفاع مقدس با گردهمایی مسئولین در دفتر امام جمعه

صبح امروز فرماندهان نظامی و انتظامی، رده‌های مقاومت بسیج و مسئولین ادارات و نهادها به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در نهاد امام جمعه شهرستان طبس اجتماع کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس،  سرهنگ صادق احمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس در اجتماع فرماندهان نظامی و انتظامی، رده‌های مقاومت بسیج و مسئولین ادارات و نهادها به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در نهاد امام جمعه شهرستان طبس با تشریح ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: امسال  هفته دفاع مقدس با دهه امامت و ولایت همزمان شده و به همین مناسبت برنامه های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

صادق احمدی، برگزاری یادواره شهدا، رژه اقتدار نیروهای مسلح و موتوری، مراسم بازگشایی مدارس و روز عرفه، برگزاری نماز عید سعید قربان، پیاده روی خانوادگی، دوچرخه سواری، اعزام تیم های بهداشتی و درمانی به روستاها، صبحگاه مشترک، نشست بصیرتی و بازسازی حماسه غدیر خم را از برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

حجت الاسلام زنجانی طبسی، امام جمعه موقت طبس با اشاره به وقایع شوم غصب فدک، ممنوعیت نقل احادیث و روایات (در زمان خلیفه دوم) و بدعت لعن علی(ع) توسط معاویه گفت: بعد از رحلت پیامبر(ص) جهان اسلام با انحرافات خطرناکی مواجه شد و سه عامل فوق در کنار واقعه عاشورا باعث شد امام سجاد و امام باقر علیه السلام به منظور جلوگیری از انحراف مسلمین و با هدف تبیین اسلام واقعی برنامه‌های فرهنگی مختلفی را آغاز کنند و ماحصل آن این شد که عمر بن عبدالعزیز فدک را برگرداند و ممنوعیت نقل و ثبت احادیث و روایات لغو و صب علی(ع) در خطبه های نماز ممنوع شد.

زنجانی با ارائه تحلیل آماری از هشت سال دفاع مقدس گفت: آمار تجهیزات، لشکرها و لجستیک رژیم صدام به اضافه سرمایه‌گزاری و کمک کشورهای عربی و استکبار جهانی به حزب بعث عراق نشان می دهد که ما در جنگ کار بزرگی انجام دادیم و به رغم کمبود امکانات با استکبار جهانی به رهبری آمریکا جنگیدیم.

وی افزود: در مقابل رژیم صدام دفاع کردیم و از نظر تعداد حملات و خسارتی که به دشمن وارد کردیم درس بزرگی به دشمنان بویژه آمریکا دادیم به نحوی که دیگر آمریکا حاضر نیست مقابله مستقیم با جمهوری اسلامی ایران را تجربه کند و به ناچار از در مذاکره وارد شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =