تسطیح اراضی و ایجاد شبکه آبیاری زیر سدهای کریت و نهرین طبس

تسطیح اراضی و ایجاد شبکه آبیاری زیر سدهای کریت و نهرین طبس

 به گزارش خبرگزاری فارس از طبس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان طبس، محمود اسدی در جریان بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از بخش کشاورزی شهرستان طبس به ارائه توضیحاتی درباره برخی از پروژه‌های در حال اجرای بخش کشاورزی این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: تاکنون برای اجرای پروژه تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی و ایجاد شبکه فرعی آبیاری زیر سدهای کریت و نهرین طبس بیش از ۳۶ میلیارد ریال هزینه شده و در این ارتباط ۳۵۵ هکتار از این اراضی تسطیح و یکپارچه‌سازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین در قالب پروژه ایجاد شبکه فرعی آبیاری زیر سدهای کریت و نهرین طبس، ۲۵ کیلومتر کانال بتنی و ۲۰ کیلومتر جاده بین مزارع از محل اعتبارات سال گذشته در حال احداث است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس هدف از اجرای این پروژه را افزایش راندمان انتقال آب، مکانیزه کردن کشت، کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید محصولات کشاورزی در منطقه اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به همراه معاون بهبود تولیدات دامی و مسئول امور عشایر این سازمان، در سفر به شهرستان طبس، از پروژه ایجاد شبکه فرعی آبیاری زیر سدهای کریت و نهرین طبس، کارخانه فرآوری خرما در طبس، منطقه عشایری چاه‌مسافر، پروژه استخر پلی‌اتیلن آب کشاورزی روستای رحیم‌آباد، طرح لوله‌گذاری و انتقال آب کشاورزی، استخر پرورش ماهی و طرح ورمی کمپوست در روستای سریک بازدید کرده و از نزدیک در جریان مشکلات کشاورزان قرار گرفتند.

سید جمال سجادی‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در این بازدیدها بر استفاده بهینه از منابع آب به ویژه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار تأکید کرد و از کشاورزان خواست تا از فرصت به وجود آمده از جمله کمک‌های بلاعوض برای اجرای آبیاری تحت فشار و تسهیلات طرح توسعه کشاورزی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + نوزده =