آزمایش دقیق و مرتب آب شهر طبس

آزمایش دقیق و مرتب آب شهر طبس

 علیرضا محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس، درباره کیفیت آب شهر طبس اظهار داشت: آبی که در سطح شهر طبس توزیع می‌شود به صورت روزانه به وسیله آزمایشگاه مورد آزمایش دقیق قرار گرفته و پس از انتقال به مخازن با گاز کلر گندزدایی می‌شود که بر این اساس با اطمینان کامل اعلام می‌کنم آب شهر طبس فاقد هرگونه آلودگی میکروبی است.

وی ادامه داد: مرکز بهداشت شهرستان طبس نیز به صورت مرتب به آزمایش‌های انجام شده در زمینه کیفیت آب نظارت دقیق دارد و برابر اعلام این مرکز کلر باقیمانده در آب در سطح استاندارد است به طوری که مانع از رشد میکروب می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهر طبس همچنین با اشاره به وجود دو شبکه مجزای «عمومی» و «شرب» در این شهر، خاطرنشان کرد: شبکه آب شرب شهر طبس با ۵۴ کیلومتر خطوط توزیع و از طریق حدود ۹۰ جایگاه عمومی برداشت، آب شیرین مورد نیاز مردم شهر طبس را تأمین می‌کند که بابت این خدمت از هر مشترک در طول هر دوره دو ماهه مبلغ ۷ هزار ریال اخذ می‌شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به گستردگی شهر طبس و هزینه‌های زیاد اجرا و نگهداری دو شبکه مجزا، عملاً امکان ورود شبکه آب شرب به منازل شهر طبس وجود نخواهد داشت.

محمدزاده بیان کرد: حدود ۳۰ درصد آب استحصالی برای مصرف شهر طبس آب شیرین و بسیار باکیفیت است که در فصل زمستان باتوجه به کاهش میزان مصرف مشترکان، بیشتر آب توزیعی شیرین شده و کیفیت آن افزایش می‌یابد که در صورت بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب شرب شهر طبس می‌توان نیاز آبی طبس در فصل تابستان را از محل این تصفیه‌خانه جبران کرد که با این کار کیفیت شیمیایی آب در تمام طول سال ارتقاء یافته و آب شبکه عمومی شهر طبس قابل شرب خواهد شد.

وی درباره شبکه عمومی توزیع آب بهداشتی در شهر طبس نیز گفت: شهر طبس دارای ۹۸ کیلومتر خطوط انتقال آب بهداشتی به ۱۳ هزار مترمکعب مخازن شهر، و ۲۱۷ کیلومتر شبکه توزیع آب بهداشتی است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهر طبس به اجرای طرح زون‌بندی شبکه توزیع آب شهر طبس اشاره کرد و یادآور شد: باتوجه به وجود اختلاف ارتفاع در سطح شهر طبس، شهر به چهار سطح ارتفاعی و زون مختلف تقسیم و برای هر زون یک مخزن مجزا احداث شده است که با این کار آب در تمام سطح شهر با فشار مناسب در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

وی افزود: هم‌اکنون سه زون در مدار قرار دارد و یک زون دیگر هم در حال اجراست که بزودی با آغاز بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب شرب شهر طبس وارد مدار خواهد شد.

محمدزاده با بیان اینکه ۵۰ درصد شبکه عمومی توزیع آب در شهر طبس دارای عمری بیش از ۱۰ سال است، اظهار داشت: براساس امکانات و اعتبار موجود، هر سال حدود ۸ تا ۱۰ کیلومتر از شبکه عمومی توزیع آب شهر طبس اصلاح می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد انشعابات آب طبس کنتورگذاری شده، اما کمتر از یک درصد کنتورها اشکالاتی دارد که در دست تعویض است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 2 =