برگزاری کمپین روبان صورتی در طبس

کمپین روبان صورتی با هدف حساس‌سازی و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها در مورد سرطان پستان در طبس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، به منظور گرامیداشت هفته ملی سلامت بانوان ایرانی (سبا) کمپین روبان صورتی با هدف حساس سازی و اطلاع رسانی به خانواده ها در مورد سرطان پستان توسط واحد سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت شهرستان طبس در سالن همایش‌های آستان مبارک حضرت حسین ابن موسی الکاظم (ع) برگزار گردید.

این کمپین که همزمان با برگزاری همایش فرصت توسط کمیته امور بانوان شهرستان و سایر نهادها بود شامل اختصاص مکانی جهت انجام مشاوره زنان و معاینات خود آزمایی پستان، توزیع کتابچه آموزشی با موضوع « سرطان پستان قابل پیشگیری و درمان است » با تاکید بر آموزش خود آزمایی پستان، توزیع بسته های آموزشی با موضوعات باروری سالم، سرطان پستان و دهانه رحم، سلامت کودکان، مراقبتهای پیش از بارداری و جلوگیری از ناهنجاریهای جنینی، توزیع بسته های آموزشی زندگی شاد و پایدار از جمله اقدامات انجام شده در این کمپین بود.

در پایان شاخه های گل که مزین به روبان صورتی (نماد سرطان پستان) بود تقدیم شرکت کنندگان همایش گردید.

شایان ذکر است روبان صورتی نماد آگاه سازی از این نوع سرطان در کل جهان است، سرطان پستان یکی از شایعترین سرطان‌های مربوط به زنان در سراسر جهان است و جزو مهمترین عوامل مرگ و میر زنان است.

طبق محاسبات انستیتو ملی سرطان ایالات متحده آمریکا، از هر هشت زن یک نفر در زندگی خود در معرض این سرطان است ، این سرطان در صورتی که به موقع تشخیص داده‌شود به راحتی قابل درمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =