کاهش ۱۱ درصدی وقوع سرقت در طبس/ کشف ۹۰۰ کیلوگرم مواد مخدر

کاهش 11 درصدی وقوع سرقت در طبس/ کشف 900 کیلوگرم مواد مخدر

طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی میرزاده صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان طبس که به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان طبس برگزار شد، به ارائه گزارشی از اقدامات این نیرو طی یک سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: شهرستان طبس نسبت به سایر شهرستان‌های استان یزد و حتی کشور از امنیت بسیار مطلوبی برخوردار است و از این نظر در ردیف‌های بالای رتبه‌بندی قرار دارد.

وی درباره میزان وقوع سرقت در شهرستان طبس بیان کرد: از مهر سال ۱۳۹۰ تا مهر سال ۱۳۹۱ به طور متوسط روزانه کمتر از یک مورد سرقت گزارش شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن از ۱۱ درصد کاهش برخوردار است.

میرزاده برخورد با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر را از اولویت‌های کاری نیروی انتظامی شهرستان طبس معرفی و خاطرنشان کرد: اگر چه میزان کشف مواد مخدر در شهرستان طبس کاهش یافته، اما این کاهش به دلیل انسداد کامل مرزهای شرقی کشور و اقدامات فنی و مهندسی و استفاده از تجهیزات الکترونیکی در کنترل مرزهاست که این موضوع امکان ورود مواد مخدر به کشور را به حداقل ممکن کاهش داده است.

وی اضافه کرد: طی یک سال گذشته در مجموع ۹۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در محورهای مواصلاتی شهرستان طبس به صورت جزء از خودروهای عبوری کشف و ضبط شده اما امکان تردد قاچاقچیان مواد مخدر در حوزه استحفاظی این شهرستان به حداقل ممکن و حتی به صفر کاهش یافته است، ضمن اینکه اقدامات مطلوبی برای شناسایی و مقابله با توزیع‌کنندگان مواد مخدر نیز انجام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس همچنین از کشف ۷ میلیارد ریال کالای قاچاق، کاهش مفاسد اجتماعی، کاهش دستگیری اتباع بیگانه و تداوم جمع‌آوری ماهواره طی یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

وی درباره عملکرد مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در طبس نیز یادآور شد: طی یک سال گذشته در مجموع حدود ۴۲ هزار تماس مردمی با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ در شهرستان طبس ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از افزایش قابل توجهی برخوردار است.

امام جمعه دیهوک هم طی سخنانی در این مراسم، هفته نیروی انتظامی را گرامی داشت و نیروهای انتظامی را مجاهدان فی سبیل‌الله دانست و افزود: استقرار نظم و امنیت در کشور مرهون و مدیون ایثارگری و فداکاری کارکنان نیروی انتظامی است.

حجت‌الاسلام غلامرضا مرتضائی‌نیا اظهار داشت: دیانت، اخلاق خوب، رحمت و مهربانی در عین اقتدار، هوشیاری و هوشمندی و انجام صحیح وظایف از لازمه‌های کارکنان نیروی انتظامی است.

سخنرانی احمد طالبیان مقدم سرپرست فرمانداری شهرستان طبس، قرائت اشعاری به وسیله سید عبدالرحیم رحیمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس و طالب‌زاده از بازنشتگان نیروی انتظامی این شهرستان، و تقدیر از کارکنان نمونه نیروی انتظامی شهرستان طبس از دیگر برنامه‌های مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هجده =