تجدید بیعت عاشقان ولایت با امام رضا(ع) در طبس

امروز محبان و عاشقان اهل بیت گرد امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) جمع شده بودند تا عرض تسلیت و ارادت خود را به خاندان اهل بیت برسانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، امروز محبان و عاشقان اهل بیت گرد امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) جمع شده بودند تا عرض تسلیت و ارادت خود را به خاندان اهل بیت برسانند.

خیل عظیم جمعیت از گوشه گوشه شهر و روستای اطراف بزرگترین شهرستان خاورمیانه به بارگاه منور امامزاده طبس کشانده بود.

مردم دارلمؤمنین طبس در عزای برادر بزرگوار این امامزاده بر سر و سینه خود می‌زندند و آمده بودند تجدید عهد و پیمان کنند.

امروز تبلور حدیث سلسله الذهب از مشهد الرضا(ع) به سراسر آسمان ایران بود که هر چشم دلی آن را می‌دید.

در طبس اجتماع بزرگ رضویون با حضور خیل کثیر مردم برگزار شد تا باری دیگر شاهد عشق این مردم به اهل بیت باشیم.

حجت‌الاسلام حیدری‌فر استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم گفت: زمانی که جهان به دو بخش تبدیل شده بود، قطب امپراتوری روم و شاهنشاهی ایران، عرب جاهلی هیچ جایگاهی در این جهان نداشت و هیچ گونه ارزشی برای عرب قائل نبودند ولی با آمدن رهیافت‌های وحیانی پیامبر(ص)، شبه جزیره عربستان کانون توجه هر دو امپراتوری قرار گرفت و همه رویدادهای شبه جزیره عربستان را زیر نظر داشتند.

وی گفت: علت آن بود که داعیه‌دار جهانی در آن به وجود آمده بود و انسانی آمده بود که می‌گفت من شما را از حریر رذالت‌ به اوج فضیلت می‌رسانم و شما را با سعادت در دنیا و آخرت آشنا می‌کنم.

وی گفت: پیامبر فرمود من در مقابل زحمات و خدمات هیچ نمی‌خواهم فقط نسبت به اهل بیت من مؤدت داشته باشید.

وی تصریح کرد: به دوست داشتن بدون پشتوانه محبت می‌گویند و رحمت به معنای حمایت کننده و مودت به معنای دوست داشتن عمیق با پشتوانه معرفتی است و پشتوانه مودت، معرفت است.

حجت‌الاسلام حیدری‌فر افزود: معرفت وجود نازنین امام رضا(ع) به این عنصر آسمانی با دید زمینی نگاه کردن یک خیانت است نگاه کردن به گنبد و صحن نگاه سطحی و شناختن‌های غیر سودمند است.

وی گفت: همه ائمه ما به عنوان واسطه فیض الهی هستند و اگر بخواهیم به وجود امام رضا(ع) معرفت داشته باشیم یعنی باید او را واسطه فیض بین خودمان و خدا بدانیم و حقیقت این مودت یک مثلث است و قاعده آن دلدادگی، دلبستگی و ارادت شدید و تام و تمام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهار =