افزایش ۹ درصدی حمل بار در راه آهن شرق/ بیش از ۱۰ پروژه در دست بررسی، در اداره کل راه آهن شرق

مدیر کل راه آهن شرق گفت: در ۹ ماهه اول امسال در حوزه حمل بار داخلی و تراتزیتی، ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن‌کیلومتر حمل بار داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، محمد ابراهیم اقبالی مدیر کل راه آهن شرق شب گذشته (پنج‌شنبه ۲۶ آذر) در اولین روز از هفته حمل و نقل در جمع خبرنگاران گفت: در نه ماهه اول امسال در حوزه حمل بار داخلی و تراتزیتی، ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن‌کیلومتر حمل بار داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد رشد داشته است.

وی افزود در همین ۹ ماه در محدوده اداره کل راه آهن شرق ۱۰ هزار و ۴۵ قطار تردد کرده است که نسبت به سال گذشته ۱۰درصد افزایش داشته است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تردد لوکوموتیو و دیزل در محدوده راه آهن گفت: با ۵۹ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ هزار و ۵۳۷ لکوموتیو در این محدوده تردد کرده است.

محمد ابراهیم اقبالی در گزارش خود بیان داشت: از ابتدای امسال به حدود یک میلیون مسافر دراین مسیر خدمات ارائه شده که این میزان انتقال مسافر نیز نسبت به سال گذشته ۲درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص میزان بارگیری داخلی در این اداره کل افزود: بیشترین بار حمل شده در این مسیر، بار معدنی و سیمان است که به میزان ۲ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۹ تن با کاهشی حدود ۱۴درصد، نسبت به سال گذشته رو برو بوده است.

وی علت این کاهش را تفاوت در نرخ ها و رقابت های جاده‌ای دانست و ابراز امیدواری کرد که این کاهش تا پایان امسال جبران شود.

اقبالی همچنین افزود: در نه ماهه اول امسال ۱۰۸ هزار تن سیمان و ۲۰۱ هزار تن زغالسنگ بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راه آهن شرق، با اشاره به پروژه های عظیم راه آهن، به ۱۰ پروژه اشاره کرد و افزود: پروژه احداث نمازخانه و یک سکو در ایستگاه بیشه در، که از پروژه های سال گذشته بوده است تقریبا به اتمام رسیده و به زودی افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه به پروژه های ساخت سازه های فضایی و سایبانی در راه آهن طبس، شارژ برقی قطارها ، پروژه بزرگ ترمیم خط انتقالی برق فشار قوی و تغییر مسیر تیرها در این محدوده ،تاسیس جایگاه سوخت قطار‌ها ،توسعه سوله تعمیر دیزل، خرید یک جرثقیل پیشرفته ریلی، اجرای پروژه قبولی همزمان و یا تلاقی قطارها در طبس، احداث سه نماز خانه و یک سکو و یک سالن مسافری درایستگاههای بشرویه، نصرآباد و حصار جلال، احداث سه زیر گذر بزرگ در سه منطقه پررفت و آمد وهمچنین انشعاب ریلی متصل به کشور افغانستان اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =