شهردار به سوالات شهروندان طبسی در فضای مجازی پاسخ می‎دهد

یکی از مزایای شبکه های اجتماعی ایجاد فرصتی برای ارتباط راحت‌تر بین مردم و مسئولین است و مردم می‌توانند مشکلاتشان را در حوزه‌های مختلف خارج از تشریفات و بروکراسی اداری مستقیم به گوش مسئول برسانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، شبکه های اجتماعی در ایران به طور فزاینده ای رو به گسترش هستند.

اخیرا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعداد کاربران ایرانی شبکه اجتماعی تلگرام را ۱۴ میلیون نفر اعلام کرد.

اما این بار در طبس این شبکه اجتماعی تبدیل به پل ارتباطی مردم و شهردار این شهر شده است و پیام بخشی طوسی شهردار جوان طبس در فضای مجازی به سوال‌های مردم در حوزه شهری پاسخ می‌دهد.

و نکته جالب اینکه شهردار برای بررسی برخی مشکلات در آنجا حاضر شده عکس‌ میگیرد و آن را در دستور کار قرار می‌دهد.

1

این کار شهردار مورد استقبال مردم این شهر قرار گرفته است.

از جمله کارهای دیگر شهردار این است که به همه مسئولان واحدهای شهرداری دستور داده سوالات همشهریان را پاسخ دهند و گزارش اقدامات را تحویل دهند.

و چه خوب است مسئولی این چنین گوش شنوایی برای مشکلات حوزه کاری خود داشته باشند.

بیشتر مشکلات مطرح شده در مورد فضای سبز به خصوص مسکن مهر و رضوانشهر است.که شهردار قول احداث فضای سبز کنار مسجد شهرک مهر تا عید نوروز را داد و راجع به احداث بوستان در رضوانشهر گفت: شاید قبل عید نتوانیم تکمیل کنیم اما از اولویتهای شهرداری است، همچنین طراحی فضای سبز زمین دور میدان شهرک گلشن درحال اتمام است.

2

نامگذاری ناقص کوچه وخیابان‌های رضوانشهر و بروز مشکلات زیادی در آدرس دادن به تاکسی تلفنی و اورژانس از دیگر مشکلات مطرح شده بود که شهردار قول پیگیری و رفع آن را داد.

طوسی در خصوص روشنایی داخل باغ گلشن گفت: طراح مشخص شده طرح در حال تکمیل است و تا عید نوروز تکمیل می‌شود که این هزینه زیادی دارد و تامین هزینه با مشارکت میراث فرهنگی انجام میشود، نظر به اینکه ثبت جهانی باغ تاریخی گلشن در دستور کار میراث فرهنگی قرار دارد، لذا هر اقدامی در باغ گلشن با تایید میراث فرهنگی باید باشد.

از جمله پرسش های مطرح شده در حوزه شهرداری در خصوص آسفالت باند دوم بلوار امام حسین علیه السلام بود که به گفته طوسی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

شهردار طبس در خصوص به تاخیر افتادن حقوق کارگران گفت: علت اصلی به تأخیر افتادن حقوق کارگران بدهکاری زیاد شهرداری است سعی میکنم مشکل مالی را حل کنم و اولویت را پرداخت حقوق قرار دادم و هزینه های جانبی را کم کرده ایم.

دوبانده کردن ورودی‌های شهر از درخواست‌های مردم بود که در این خصوص طوسی پاسخ داد: دوبانده کردن ورودی‌های شهر میدان زغالسنگ، فرودگاه و میدان پیامبر اعظم(ص)، شهرک صنعتی در حال نقشه‌برداری است و به زودی طراحی و کلنگ‌زنی و با همکاری اداره راه و شهرسازی اجرا می‌شود.

همچنین پیشنهاداتی نیز مطرح می‌شود که با استقبال شهردار جوان مواجه شد برای نمونه با توجه به نامگذاری میدانی در طبس به نام ۵اردیبهشت چه زیباتر می شود اگر در این میدان نمادی از حادثه ۵اردیبهشت نیز قرار بگیرد.

در مورد ایستگاه دوچرخه سواری (امانت گرفتن دوچرخه) شهردار گفت: زمانیکه عضو شورا بودم سه ایستگاه در شورا تصویب کردیم، میدان امام خمینی(ره) و میدان باغ گلشن و پارک شهدای گمنام، در این چند ماه هم که در شهرداری هستم خیلی پیگیری کردم و ایستگاه هم درحال ساخت است.

طوسی در خصوص گل‌کاری بلوار شهید رجایی گفت: امسال در نظر داریم به جای گل‌های فصلی بیشتر گل دایمی بکاریم تا همیشه یا اکثر فصل ها سبز باشد تا هزینه فضای سبز کاهش پیدا کند سعی می‌کنیم گل کاری آنجا را نیز انجام دهیم.

شهردار طبس در مورد آسفالت خیابان های فرسوده گفت: پیگیر قیر رایگان و خرید ماشین آلات آسفالت هستم تا با هزینه کمتر آسفالت اجرا شود، کارخانه آسفالت را هم باید جابجا کنیم، ان شاالله تا عید خیابان‌های با آسفالت فرسوده را روکش می‌کنیم.

وی اضافه کرد: از آغاز فعالیتم در شهرداری اکثر روزها آسفالت درحال انجام بوده و هست و فقط هم به محله های ضعیف و محروم اختصاص یافته، محله شمس طبسی را حتما آسفالت می‌کنیم، به اهالی عزیز شمس طبسی بگویید با مأمورین بازدید واحد شهرسازی جهت تکمیل اطلاعات طرح جامع همکاری کنند.

پیام طوسی در مورد بازگشایی کوچه قمریه توضیح داد: بازگشایی کوچه قمریه٬ از لحظه حضورم در شهرداری در دستور کار قرار دارد، طرح آماده شده٬ مصوبه شورای شهر درحال اخذ است بعد از اخذ مصوبه شورا ترافیک٬ توافق با مالکین انجام میشود و تملک و بازگشایی خواهد شد.

وی در خصوص انتقال کارخانه آسفالت شهرداری نوشت: من آخر تیر مشغول به کار در شهرداری شدم اول مرداد از فرماندار محترم خواستم جلسه فوری با ادارات مرتبط جهت تأمین و واگذاری زمین جهت انتقال کارخانه آسفالت بدهند و تاکنون جواب تمام استعلامات گرفته شده منتظر واگذاری زمین از استان هستیم. بطور شفاهی تایید زمین را گرفتیم و رنگ زمین ریخته شده و نقشه های آن آماده شده تا اسفند کارخانه آسفالت جدید راه اندازی و قبل عید آسفالت تولید و اجرا خواهد شد.

و اینها بخشی از سوالات مطرح شده بود که مهندس طوسی آن را با سعه صدر پاسخ میدهد و مردم به راحتی مشکلات خود را مطرح می‌کنند.

یکی از مزایای شبکه های اجتماعی ایجاد فرصتی برای ارتباط راحت‌تر بین مردم و مسئولین است و مردم می‌توانند مشکلاتشان را در حوزه‌های مختلف خارج از تشریفات و بروکراسی اداری، مستقیم به گوش مسئول برسانند.

گزارش: نجفی

13 دیدگاه دربارهٔ «شهردار به سوالات شهروندان طبسی در فضای مجازی پاسخ می‎دهد;

  1. با سلام جناب آقای مهندس طوسی خواهشا عاجزانه لطف کنین به مشکلات منطقه رضوانشهر رسیدگی کنید با آستانه صحبت میکنیم میگن ما زمین دادیم آسفالت کردیم و هزار چیز دیگه باشهرداری باید صحیت کنید با شهرداری هم که نمیدونیم با کی باید صحبت کرد خواهشا مشکلات جویها و مخصوصا تابلوها تورو به خدا رسیدگی کنین

  2. با سلام خدمت شهردار محترم
    ما اهالی کوچه گل گشت محله روبروی تامین اجتماعی استشهاد نامه ای در خصوص زمین افتاده متعلق به آقای ***** تنظیم کردیم و خدمت مسئول دفتر جنابعالی سپردیم . زمین مذکور توسط دیوار نیم متری حصار شده بود که از سمت راست به اندازه یک در برای به اصطلاح عبور و مرور اهالی کوچه به کوچه پشتی باز گذاشته بودند . بعد از گذشت چند سال این دیوار بطور کلی توسط اراذل و اوباش از بین رفته و زمین پاتوق این افراد گردیده مضاف بر اینکه مکانی برای خالی کردن آشغال و نخاله بنایی تمام ساکنین محل نیز شده . با پیگیری های مکرر که با جناب آقای **** داشتیم و قول همکاری که ایشان به این اهالی دادند بعد از گذشت چندین ماه هنوز هیچ اقدامی از طرف شهرداری یا از طرف صاحب زمین نشده .
    لذا از جنابعالی استدعا داریم در صورت امکان به پرونده رسیدگی نمایید و صاحب زمین را مجبور به محصور کردن زمین طبق عرف و بخشنامه خود شهرداری نمایید .
    با تشکر فراوان از جنابعالی در خصوص رسیدگی به این پرونده

  3. سلام لطفا به آقای شهردار بفرمایید که خاصیت بعضی جویها که در کنار بعضی از خیابانها احداث شده و به جز تنگتر شدن خیابان ها و جمع شدن زباله در آن هیچ خاصیت دیگری ندارد فکری کنند مثال خیابان های فرعی فاز یک مانند فضیلت ۵ و امامت ۳ و . . .

  4. سلام جناب شهردار لطف کنین به داد مردم این محله برسین نه فضای بازی نه بلوار سرسبز هروقت هم که برای آژانس زنگ میزنی فقط یک ربع باید معطل بشیم چون اسم کوچه ها مشخص نیست نه مسجد جوهای آب هم پر از نخاله بنایی که همیشه جلوی درب خانه ها آب واستاده خواهشا بررسی کنین

  5. با سلام احتراماً به استحضار می رساند سنگ فرش پیاده روهای بلوار ۲۲ بهمن شمالی بایستی در اولویت قرار گیرد چراکه تاکنون چندین تصادف منجر به مرگ اتفاق افتاده است . نکته دیگر اینکه زیر سازی پیاده روها مناسب نیست مثلاً پیادده رو بلوار ذکر شده پشت ورزشگاه ازادی دارای خارهای نوک تیز بود که بایستی کاملا از ریشه در می آمد و با مواد سمی سوزانده می شد که عمر سنگ فرش بیشتر باشد با وضعیت فعلی در دو سه سال آینده خارهای نوک تیز سر درخواهند آورد که منجر به نابودی سنگ فرش و هدر رفتن هزینه ها خواهد شد.

  6. شهردار محترم با تشکر از زحمات جنابعالی/ رستم آباد را دریابید
    لینک این گروه رو هم بزارین

  7. شهردار دمت گرم این کارت نشون دهنده اینه که به فکر مردمی
    یه درخواست داشتیم اینکه فاز یک زیاد چاله داره البته مقداریش درست شده ولی بازم ایراداتی داره اگه امکانش هست بفرستین بیان بازدید کنن

  8. با عرض سلام و خسته نباشید . لطفا به داد زیباشهر هم برسید . شهرکی که قول زیباییش داده بودید …. اسفالت * فضای سبز * خاکی بودن معابر و…( زیباشهر زیبا میشود )جمله ای که فقط در حد حرف بود نه عمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =