کارفرمایان بخش کشاورزی از معافیت بیمه‌ای برخوردار شوند

کارفرمایان بخش کشاورزی از معافیت بیمه‌ای برخوردار شوند

طبس نیوز به نقل از فارس: اسماعیل روزبه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس به بیان مشکلات بخش کشاورزی در حوزه بیمه پرداخت و اظهار داشت: نظام صنفی کارهای کشاورزی با هدف سازمان‌دهی کشاورزان، دامپروران و صنایع وابسته به بخش کشاورزی، فعالیت خود را از حدود یک سال گذشته در سطح کشور آغاز کرد که صدور پروانه فعالیت نظام صنفی کشاورزی از جمله خدمات این نظام صنفی بود که مورد استقبال کشاورزان نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: پروانه فعالیت نظام صنفی کشاورزی سندی معتبر است که باید برای برخورداری کشاورزان از معافیت بیمه‌ای مورد قبول سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد که بر این اساس آن دسته از کشاورزانی که به عنوان کارگر در مزارع کشاورزی مشغول کار هستند از معافیت بیمه‌ای برخوردار شده‌اند.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان طبس، عضو هیئت مدیره نظام صنفی کارهای کشاورزی استان یزد و رئیس هیئت مدیره کانون خبرگان کشاورزی استان یزد ادامه داد: اما متأسفانه شخص کارفرما که در مزرعه دوش به دوش کارگران فعالیت می‌کند از معافیت بیمه‌ای برخوردار نمی‌شود و این درحالی است که بسیاری از کشاورزان و اکثر قریب به اتفاق دامداران طبس، خود به عنوان کارفرما هستند.

وی در این باره به جلسه مشترک وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در تاریخ پانزدهم شهریور ماه سال جاری در محل استانداری یزد اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مصوبه‌های مهم این جلسه، تمامی شعب تأمین اجتماعی استان یزد را ملزم دانسته تا پروانه فعالیت نظام صنفی کشاورزی را به عنوان پروانه تأسیس و بهره‌برداری به منظور بیمه کردن کارفرمایان بخش کشاورزی ملاک عمل قرار دهند، اما متأسفانه تاکنون تأمین اجتماعی این مصوبه را اجرا نکرده است.

روزبه تصریح کرد: به ویژه با تشدید اخیر مشکلات اقتصادی در کشور، کشاورزان در تنگنا قرار گرفته‌اند که امید است حداقل سازمان تأمین اجتماعی با اعمال معافیت برای کارفرمایان بخش کشاورزی، مشکلی را از سر راه این قشر زحمتکش جامعه بردارد.

وی یادآور شد: البته این موضوع از طریق مکاتبه با استاندار یزد، نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی و اداره تأمین اجتماعی طبس نیز پیگیری شده که تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان طبس اضافه کرد: مشکل عدم برخورداری کارفرمایان بخش کشاورزی از معافیت بیمه‌ای در برخی استان‌های کشور از جمله اصفهان، خوزستان و گلستان از طریق توافق جهاد کشاورزی و تأمین اجتماعی مرتفع شده یا در حال برطرف شدن است، اما متأسفانه این مشکل همچنان در تمامی شهرستان‌های استان‌های یزد وجود دارد و موجب دلسردی کارفرمایان بخش کشاورزی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =