پرداخت «یاری‌برگ» به کودکان بی‌بضاعت در مهدهای کودک‌ طبس

پرداخت «یاری‌برگ» به کودکان بی‌بضاعت در مهدهای کودک‌ طبس

طبس نیوز به نقل از فارس، وحیدرضا گازرانی پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش پیاده‌روی کودکان مهدهای کودک طبس که به مناسبت روز جهانی کودک و هفته کودک برگزار شد، به ارائه آماری از مهدهای کودک طبس و تعداد کودکانی که در این مهدها درحال آموزش هستند پرداخت و اظهار داشت: شهرستان طبس در مجموع دارای ۷ مهدکودک خصوصی شهری و ۲۰ روستامهد است که امسال حدود یک هزار کودک طبسی در این مهدها آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی متولی تدوین برنامه‌های آموزشی برای مهدهای کودک در راستای آموزش کودکان زیر ۵ سال است که در این زمینه تمامی برنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان با دقت و کیفیت و به نحو مطلوب در مهدهای کودک طبس اجرا می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان طبس بیان کرد: سازمان بهزیستی از سال گذشته به موضوع آموزش‌های قرآنی برای کودکان توجه ویژه‌ای دارد که در این راستا مربیان مهدهای کودک با شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف، توجیه شده‌اند و بر این اساس هم‌اکنون آموزش‌های قرآنی نیز در مهدهای کودک ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی مهدهای کودک از نظر مالی به صورت خصوصی اداره می‌شود، یادآور شد: هزینه‌های مهدهای کودک از طریق دریافت شهریه از خانواده‌های کودکان تأمین می‌شود، اما اداره بهزیستی شهرستان طبس هزینه‌های مربوط به آموزش کودکان خانواده‌های کم‌بضاعت را از طریق واگذاری یاری‌برگ به مهدهای کودک تأمین می‌کند که در این زمینه اعتبارات مربوطه همچون گذشته و بدون کاهش اختصاص یافته است.

گازرانی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر علت قطع یک وعده غذای گرم برای کودکان در مهدهای کودک، خاطرنشان کرد: اعتبار مربوط به یک وعده غذای کودکان قطع نشده است، بلکه باتوجه به تغییر سیاست‌های سازمان بهزیستی این اعتبار در محل دیگری هزینه می‌شود.

عکسهای مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =