ال سی‌های ریالی باز نشود، تولید فلج می‌شود

ال سی‌های ریالی باز نشود، تولید فلج می شود

طبس نیوز- محمدعلی عبدالله‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: عدم بازگشایی ال سی‌های ریالی نوعی سوء مدیریت و خود تحریمی است و در شرایطی که تحریم‌های اقتصادی تا اندازه‌ای تولید را تحت الشعاع قرار داده است، این اقدام بانک مرکزی نابخردانه است.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی عدم بازگشایی ال سی‌های ریالی برای بخش خصوصی را نوعی خود تحرمی توصیف و تصریح کرد: با توجه به تحرم‌های اقتصادی که دنیای غرب علیه کشور ما اعلام کرده است فعالیت بخش خصوصی و حمایت از این بخش برای توان بیشتر فعالیت در عرصه‌های اقتصادی کشور ضروری است.

عبداالله‌زاده با تاکید بر اینکه سیاست‌های بانک مرکزی در خلاف جهت حمایت از تولید و بخش خصوصی است، افزود: وقتی ال سی‌های ریالی برای بخش خصوصی باز نشود بخش خصوصی تولید و صنعت با کدامین توان باید فعالیت کند؟

وی ادامه داد: در اثر نبود حمایت از این بخش، بسیاری از کارخانجات تولیدی تعطیل شده و بیکاری نیز تبدیل به معضلی جدی شده است.

عبدالله‌زاده این دست از اقدامات بانک مرکزی را منجر به فلج شدن تولید اعلام و تاکید کرد: نرخ رشد بیکاری ناشی از تعطیلی واحدهای تولیدی است و فلج شدن تولید نیز ناشی از مدیریت اقتصادی اشتباهی است که در کشور وجود دارد.

این نماینده مجلس نهم با هشدار نسبت به وضعیت وخیم تولید در کشور گفت: باید از بانک مرکزی سوال پرسیده شود که با از کار افتادن کامل تولید باید چه کار کرد و در خصوص این نگرانی چه جوابی دارند؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت که منجر به رشد بیکاری شده است، تاکید کرد: بیکاری به حدی در شهرستان‌ها نگران کننده است که از در زمان مراجعه به حوزه‌های انتخابیه نمی‌دانیم چه جوابی باید به مردم بدهیم.

پیش از این مقرر شده بود که طرح توقف صدور ال سی به بخش خصوصی تا پایان سال رفع شود اما روز گذشته رییس کل بانک مرکزی از ادامه این طرح و عدم بازگشایی ال سی‌ها تا پایان سال خبر داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 3 =