سود زغال سنگ طبس به رغم رشد ۱۶.۵درصدی قیمت تغییر نمی‌کند

سود زغال سنگ طبس به رغم رشد ۱۶.۵درصدی قیمت تغییر نمی‌کند

طبس نیوز به نقل از فارس، در پی اعلام افزایش ۱۶.۵ درصدی قیمت انواع زغال سنگ و کک در روزهای گذشته، برخی فعالان بازار سهام در انتظار رشد سهام دو شرکت های مرتبط با آن یعنی زغال سنگ نگین طبس و صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود بودند.

این انتظار با رشد چندروزه سهام این دو شرکت بورسی و فرابورسی همراه شد، اما علی جواهری مدیرعامل شرکت ۶ میلیارد تومانی زغال سنگ نگین طبس با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس و اوراق بهادار شفاف‌سازی کرد.

وی اعلام کرد:با توجه به درج اخباری مبنی بر افزایش قیمت زغال سنگ سال جاری نسبت به سال قبل به میزان ۱۶.۵ درصد، به استحضار می‌رساند این افزایش مربوط به قیمت پایه کنسانتره زغال سنگ بوده و تا این لحظه برای زغال‌سنگ خام ابلاغ نشده است. از سوی دیگر قیمت پایه عبارتست از قیمت یک تن زغال سنگ با نرم معین و شرایط کیفی تعیین شده و قیمت نهایی با سنجش پارامترهای کیفی زغال سنگ توزیع شده با نرم مزبور و سپس اعمال جرایم و پاداش در قیمت تعیین می‌شود.

وی افزود: حال با عنایت به شرایط فعلی معدن که دسترسی به زغال سنگ کیفیت بالا در سال جاری مقدور نیست و تعلق جرایم کیفی و نیز زمان قراردادها که از ۱۵ تا ۱۴ تیر سال بعد نیز است و سه ماه نخست سال همچنان باز نرخ قبلی فروش انجام می‌شود به نظر می‌رسد در پیش‌بینی قبلی سود اعلام شده به آن سازمان تغییر قابل توجهی به وجود نیاید.

براساس این گزارش،این شرکت حاضر در صنعت کانی‌های فلزی که سود هر سهم خود را ۳۷ تومان اعلام کرده با اعلام این موضع مدیرعامل زغال سنگ نگین طبس، امروز با کاهش حداکثر ۴ درصدی قیمت در حال معامله است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =