بهره مندی ۸ هزار کودک از واحد ادبیات قرآنی میقات الرضا

از ابتدای سال جاری، ۸ هزار کودک از آموزش های واحد ادبیات قرآنی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) بهره مند شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مدیرعامل موسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) با بیان این مطلب گفت: واحد ادبیات قرآنی کودکان با برگزاری بیش از ۱۰۰ جلسه آموزشی به طور متوسط سالانه بیش از ۱۰ هزار مراجعه کننده دارد.

حمزه سپهریان عنوان کرد: این واحد آموزشی با هدف رشد و پرورش فکری کودکان، شکوفایی استعدادهای آن‌ها بر اساس نظام تعلیم و تربیت اسلامی از سال ۱۳۸۷ فعالیت خود را شروع کرد و همواره سعی می کند با برگزاری کارگاه های قصه‌گویی، شعرخوانی، نشریه دیواری، معرفی شخصیت ها و حکایات معصومین(ع)، بیان احادیث کاربردی، معرفی وقایع و ایام الله، نقاشی، کاردستی و سرگرمی، کودکان را با مضامین قرآنی آشنا کند.

وی به اهمیت آموزش علوم قرآنی به نوآموزان در سنین کودکی اشاره کرد و افزود: یادگیری علوم قرآنی در کودکی موجب پیشرفت افراد در بزرگسالی می شود، چرا که اثر یادگیری علوم قرآنی در کودکان همیشه ماندگار است.

سپهریان انس بیشتر کودکان با قرآن و پیاده سازی مفاهیم والای آن در زندگی نوآموزان را از مهم ترین اهداف برگزاری کلاس های قرآنی در میقات الرضا(ع) دانست و تصریح کرد: واحد ادبیات قرآنی این مجموعه تلاش می کند با ارائه برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، بهره مندی از شیوه های نوین و متنوع آموزشی، برگزاری مسابقات قرآنی و اهدای جوایز فرهنگی، کودکان را بیش از پیش با مفاهیم والای قرآنی آشنا کند.

لازم به یادآوری است؛ کلاس های آموزشی واحد ادبیات قرآنی کودکان پنج شنبه ها و مناسبت های مذهبی طول سال در رواق امام خمینی(ره) آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 3 =