مسئولین طبس برای ایجاد گمرک خشک در شهرستان تلاش بیشتری داشته باشند

امام جمعه طبس گفت: با توجه به موقیت طبس و اینکه طبس از هر جهت فراهم است هم از لحاظ راه آهن و هم فرودگاه زمینه ایجاد وجود گمرک خشک وجود دارد و میطلبد مسئولان در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند و این بسیار از لحاظ توسعه شهرستان و ایجاد اشتغال مهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه این هفته طبس گفت: یکی از فواید ارزشمند تقوا و پرهیزکاری، اجر فراوان در مقابل عمل کم از روی تقوا است.

امام جمعه طبس با اشاره به ایام شهادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: شهر قم به برکت بانوی بزرگوار حضرت معصومه(س) عظمت پیدا کرده است و امام صادق(ع) در این خصوص می‌فرمایند «آگاه باشید که قم، کوفه کوچک ماست، بدانید بهشت هشت دروازه دارد که سه تای آن ها به سوی قم است، بانویی از فرزندان من به نام فاطمه، دختر موسی، در آن جا رحلت می کند که با شفاعت او، همه شیعیان ما وارد بهشت می‌شوند.»

خطیب نماز جمعه طبس تاکید کرد: زنان و خواهران توجه کنند در ادب، علم، حجاب و عفت از حضرت معصومه (س) الگو بگیرند.

مهاجریان مقدم با اشاره به سالروز اشغال نظامی فرودگاه تهران گفت: این عمل توسط بختیار در سال ۵۷ برای جلوگیری از ورود امام (ره) انجام گرفت که مردم شعار می‌دادند «وای به حالت بختیار اگر امام دیر بیاد» و روحانیون تحصن کردند و در نهایت بختیار مجبور شد فرودگاه مهرآباد را باز کند و امام خمینی(ره) در ۱۲ بهمن به ایران اسلامی وارد شدند.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اهمیت انتخابات حضور حداکثری مردم با بصیرت و آگاهی و دقت هیات های اجرایی و هیات نظارت که قانون را رعایت کنند تا نااهلان به ارکان نظام وارد نشوند به خصوص در این انتخابات  که دشمن خیلی سرمایه گذاری در خصوص نفوذ داشته است و از هیات های نظارت که دقت نظرهایی در خیلی موارد داشتند تقدیر و تشکر میکنم.

وی با اشاره به برخی محورهای فرمایشات مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه رییس جمهور گفت: ابراز خشنودی از رییس جمهور و تیم مذاکره کننده، مراقبت از طرف مقابل مخصوصا آمریکا که اهل خلف وعده است و دشمنی آن دیرینه است و قابل اعتماد نیست، در برابر آنچه در این معامله به دست آمده، هزینه‌های سنگینی پرداخت شده که آن بر اثر مقاومت و ایستادگی به دست آمده است.

وی گفت: برخی از جریانات سیاسی و برخی افراد که همیشه شب ها خواب آمریکا را میبینند بعد از برجام میگویند و مینویسند که اکنون دیگر آمریکا با ما دشمنی ندارد، مردم باید مواظب باشند فریب این گونه افراد و جریانات سیاسی را نخورند، برخی از این جریانات سیاسی تلاش میکنند خود را به مجلس برسانند مانند مجلس ششم که بعضی از نمایندگان تحصن کردند و به رهبری نامه نوشتند که باید با آمریکا مذاکره شود.

وی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری گفت: حل مشکلات کشور در سایه تلاش بی وقفه است و این برجام به جایی هم اگر برسد همه مشکلات کشور را حل نمیکند و تلاش، کوشش، جدیت و برنامه ریزی برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی لازم است.

خطیب نماز جمعه طبس با اشاره به سالروز قیام مردم آمل گفت: در ششم بهمن سال ۶۰ منافقین به خیال خام خود که میتوانند به انقلاب ضربه بزنند در جنگل های آمل پنهان شدند و سلاح آوردند اما مردم فهیم آمل با بصیرتی که داشتند اجازه ندادند که منافقین دست به کاری بزنند و آنها را ناکام گذاشتند.

مهاجریان مقدم با اشاره به روز جهانی گمرک گفت: گمرک از در جهت صدور کالاهای ایرانی و جلوگیری از واردات کالاهای تزیینی بسیار اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به موقیت طبس و اینکه طبس از هر جهت فراهم است هم از لحاظ راه آهن و هم فرودگاه زمینه ایجاد وجود گمرک خشک وجود دارد و میطلبد مسئولان در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند و این بسیار از لحاظ توسعه شهرستان و ایجاد اشتغال مهم است.

وی در پایان به تشییع پیکر شهدا در شیراز، روز کمک به جذامیان اشاره نمود.

دیدگاهی در “مسئولین طبس برای ایجاد گمرک خشک در شهرستان تلاش بیشتری داشته باشند

  1. بجای ایجاد اشتغال لطف کنین مشکل معدنچیان اخراج شده رو حل کنین.ایجاد اشتغال پیشکش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 14 =