بررسی مشکلات پست در طبس/ مرسولات پستی در طبس پس از ساعت ۹ صبح روز بعد ارسال میشوند

یکی از اهالی شهر طبس درباره مشکلات ارتباطی این شهر با سایر مناطق کشور، گلایه مند است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین نوشت:
طبس، شهری در کویر مرکزی ایران، دارای مشکلات زیاد ارتباطی به خصوص درباره اداره پست این شهرستان است که به گفته یکی از فعالان اقتصادی این شهر، باعث شده اداره پست طبس هر مرسوله ای را که از ساعت ۹ صبح به بعد تحویل شود، برای آن روز تحویل نمی گیرد و رسید روز بعد را می دهد.

اینطور که پیداست مشکلات این شهر به واسطه سرگردانی بین استانهای مختلف است. از دیرباز طبس بخشی از استان خراسان بزرگ شمرده می شد.

پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی، شهرستان طبس در اقدامی نامعمول به استان یزد محلق شد.

در آن زمان، مرسولات پستی هر روز از طبس، به قصد یزد، بارگیری می شد و از یزد به سایر مناطق کشور، توزیع می شد. پس از مدتی، شهرستان طبس به استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ملحق شد که این موضوع سرآغاز مشکلات ارتباطی این شهر بود. زیرا مسیر مرسولات پستی از طبس به سمت شرق کشور و شهر بیرجند تغییر کرد. اکنون مرسولات پستی باید هر روز از طبس برای بارگیری به سمت بیرجند رفته و پس از آن، از بیرجند به مشهد انتقال پیدا کنند و در مرحله بعدی، مرسولات پستی از مشهد به تهران جهت توزیع به سراسر کشور می رود.

یکی از فعالان اقتصادی طبس که می گوید توزیع محصولات خود را باید با استفاده از خدمات اداره پست انجام دهد در تماس با سرویس مشکلات مردم با بیان این مشکل گفت: انتظار داریم مانند سابق مسئولان استان یزد و خراسان جنوبی درباره بازگشت روند سابق و فرستادن مرسولات از طبس به سمت یزد، توافق کنند تا مرسولاتی که ما برای مشتریان خود می فرستیم، بی دلیل دور ایران نچرخد و زودتر به دست گیرنده برسد.

گفتنی است شهر طبس دو روز در هفته دارای پرواز مستقیم با تهران است که با سقوط یکی از هواپیماهای این مسیر که به نام پرونده سقوط آنتونف ۱۴۰ مطرح است، مشکلات ارتباطی این شهرستان با دیگر مناطق کشور دوچندان شده.

این گزارش از سوی سرویس مشکلات مردم جهت پاسخدهی مسئولان شرکت پست به روابط عمومی این شرکت ارجاع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس رئیس اداره پست طبس در خصوص این خبر به خبرنگار ما گفت: در گذشته مرسولات صبح ساعت ۹:۳۰ به مشهد میرفت اما الان با توجه به تغییراتی که در پست مشهد به تهران بوجود آمده باید زودتر از گذشته و ساعت ۸:۴۵ کیسه ها را ببندیم و ارسال کنیم.

محمدحسن پوریامنش افزود: یک وقت هست که مرسوله به فردوس و از فردوس به گناباد و مشهد می‌رود و گاهی مرسوله به مرکز استان و از آنجا به مشهد می‌رود چون معمولا تمام پست‌های شهرستان‌ها باید جهت ثبت به مرکز استان بروند.

وی گفت: البته ما نامه‌ها را در یک کیسه مستقیم به مشهد می‌فرستیم.طوری که پس از رسیدن به بیرجند کیسه باز نمی‌شود و مستقیم به مشهد حمل می‌شود.

رئیس اداره پست طبس گفت: زمانی که جزو استان یزد بودیم ساعت ۱۴ پست از اینجا حرکت می‌کرد و هیچ مرسوله‌ای در اینجا نمی‌ماند و حتی شب هم به تهران می‌رسید.

پوریامنش در پاسخ به این سوال که آیا پیگیر این موضوع نشده اید که مثل سابق مرسولات پستی شهرستان طبس از مسیر یزد توزیع شود گفت: در این مورد استان یزد هزینه حمل و نقل را قبول نمی‌کند و با توجه به الحاق طبس به خراسان جنوبی این هزینه را باید استان خراسان جنوبی قبول کند اما پیگیر این موضوع هستیم که پستی راه اندازی شود که از بیرجند مستقیم به تهران ارسال شود که در این صورت شب مرسولات تهران خواهند بود و اکنون مدیر کل اداره پست استان پیگیر این موضوع هستند.

3 دیدگاه دربارهٔ «بررسی مشکلات پست در طبس/ مرسولات پستی در طبس پس از ساعت ۹ صبح روز بعد ارسال میشوند;

  1. جالبه حدود ۲ سال قبل(دقیقا یادم نیست) هم این مشکل مطرح و رسانه ای شد و رئیس اداره پست فرمودند پیگیر حل این مشکل هستیم الان هم میگن پیگیر هستیم میترسم زمانی این پیگیری به نتیجه برسد که ارسال مرسولات بصورت پستی منسوخ گردد

  2. اتفاقا یزد مشکلی با این مسئله نداره. اما موضوع اینه که استان حاضر به پرداخت هزینه این خط نیست! در حالی که وظیفه اصلی پست الان درست انجام نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 10 =