تضعیف جایگاه شورای نگهبان به صلاح نظام و آینده کشور نیست

نماینده مردم فردوس، بشرویه، طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: تضعیف جایگاه شورای نگهبان به صلاح نظام و آینده کشور نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، محمدعلی عبداله‌زاده اظهار داشت: شورای نگهبان عماد ملت و مایه اطمینان و سکینه قلب مومنان است و در حقیقت نبض نظام اسلامی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با جایگاه شورای نگهبان، افزود: وقتی شورای نگهبان مثل همه دوره‌های گذشته  قوی، قاطع و دقیق باشد، سبب آرامش کسانی می‌شود که دلشان برای اسلام می‌تپد و آرزویشان تحقق اهداف اسلامی و شریعت حقه نبوی است.

نماینده مردم فردوس، بشرویه، طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احترام به جایگاه و کارکرد نهادهای قانونی در کشور بر همه لازم است و اگر در جایی این جایگاه و کارکردها آسیب ببیند، کلیت نظام آسیب دیده است.

عبداله‌زاده یادآور شد: آنچه در قانون اساسی تعریف شده از جایگاه نهاد اجرایی، نهاد نظارتی و نهاد قضایی همه و همه برای اداره امور مردم به قانون تبدیل شده و تضعیف آن، تضعیف جایگاه نظام است.

احترام به جایگاه شورای نگهبان، وظیفه همگان است

وی گفت: قرار نیست وقتی موضوع و یا موردی اتفاق بیفتد که به نفع این شخص و آن شخص نباشد، تمام مجموعه و کارکرد قانونی نظام را زیر سوال ببرند بنابراین احترام به نهادهای قانونی که کار بسیار سختی را در سطح کلان به عهده دارند، بر همگان واجب است و نهادهایی که کار اداره کشور را عهده‌دار هستند باید تقویت شود.

نماینده مردم فردوس، بشرویه، طبس و سرایان در مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه شورای نگهبان تنها تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات نیست بلکه شورای نگهبان جایگاه قانونی مهمی دارد و می‌تواند تمام مصوبات مجلس را رد یا تایید کند و هر مصوبه‌ای که به تایید نمایندگان مجلس رسیده باشد قبل از تایید شورای نگهبان، بلااثر است.

عبداله‌زاده تصریح کرد: شورای نگهبان به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است که وظیفه حراست از قانون اساسی از طریق تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی و ارائه نظرات تفسیری و همچنین حراست از شرع از طریق تطبیق مصوبات با موازین اسلام را برعهده دارد و از طرف دیگر در امر انتخابات نیز به عنوان نهاد ناظر، صلاحیت قانونی لازم را دارد.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان، حافظ اسلامیت نظام و پاسدار قانون اساسی است، یادآور شد: شورای نگهبان از جمله نهادها و مراجعی است که باید با سرلوحه قراردادن اندیشه‌ها، بیانات و رهنمودهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری برای اجرای هرچه بهتر وظایف خود اقدام کند.

منبع: خبرگزاری فارس