مرکز آموزش فنی و حرفه ای دیهوک طبس دهه فجر افتتاح می‌شود

مدیر اجتماعی و فرهنگی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۱۹ برنامه محوری در بیرجند و ۳۴ برنامه محوری در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای دیهوک در دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، غلامرضا اشرفی در نشست خبری که به مناسبت تشریح برنامه‌های ایام الله دهه فجر برگزار شد، اظهار داشت: در ایام دهه فجر امسال ۱۹ برنامه محوری در مرکز خراسان جنوبی و ۳۴ برنامه محوری در شهرستان‌های استان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه قشر کارگری حضور زیادی در جامعه و در عرصه کار و تلاش داشته است، افزود: اعتصاب کارگران در دوران قبل پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در بخش نفت، ستون فقرات رژیم پهلوی را در هم شکست.

مدیر اجتماعی و فرهنگی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: جامعه کارگری در دوران قبل از انقلاب اسلامی صدای انقلاب را به گوش جهانیان رساند و در حال حاضر جامعه‌ای که ما با آن در تعامل هستیم هنوز هم حضور کارگری در بدنه جامعه حس می‌شود.

اشرفی با بیان اینکه باید قدردان انقلاب بوده و در راستای مشکلات تلاش کنیم، افزود: در انقلاب اسلامی برخی از معاندان به دنبال این بودند که جامعه کارگری را در برابر انقلاب قرار دهند، اما جامعه کارگری چه در ابتدای انقلاب و چه در جنگ تحمیلی در دو جبهه که یکی غیر از نبرد نظامی و درگیری در نبرد اقتصادی بود، حضور فعال داشتند.

وی با بیان اینکه تمامی مسئولان تلاش می‌کنند تا از کارگران حمایت کنند، اظهار داشت: کارگران قشری هستند که خالصانه کار کرده و بیشترین حمایت‌ها را از نظام داشتند که در تحریم‌های اقتصادی نقشی کلیدی داشتند.

دبیر ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کمیته کارگری و تعاون خراسان جنوبی گفت: در ایام دهه فجر برنامه‌های مختلفی مانند برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، رفاهی ویژه قشر کارگری در نظر گرفته شده است که در بخش ورزشی، اجرای ورزش صبحگاهی، مسابقات دومیدانی ویژه دستگاه‌های اجرایی و جامعه هدف است.

اشرفی از برگزاری مسابقات شنا، شطرنج و والیبال ویژه بانوان دستگاه‌های اجرایی و جامعه هدف در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: برنامه‌های دهه فجر این اداره با همکاری کمیته‌های مختلف به ویژه ستاد دهه فجر تعامل و مشارکت انجام می‌شود.

آغاز ثبت نام کارت رفاه ایرانیان

وی از مباحث رفاهی و اجرایی کارت رفاه ایرانیان یاد کرد و اظهار داشت: این طرح ملی است و ثبت نام آن از هفته گذشته آغاز شده است و در این طرح که ویژه بازنشستگان تأمین اجتماعی است فرد به سامانه بانک رفاه مراجعه می‌کند و هر فرد بازنسشته تأمین اجتماعی ۴ برابر حقوق خود وام ۱۲ درصد و بازپرداخت ۱۲ ماهه کارتی را دریافت می‌کند و از طریق کارت می‌تواند کالاهای ایرانی را خریداری کند.

بیش از ۵۰ هزار خانوار در خراسان جنوبی سبد غذایی دریافت می‌کنند

مدیر اجتماعی و فرهنگی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: طرح توزیع سبد حمایت غذایی ویژه برخی مشمولان و نیازمندان کمیته امداد، بهزیستی و اقشار آسیب پذیر جامعه است و ۵۰ هزار و ۹۳۶ خانوار در خراسان جنوبی سبد غذایی دریافت می‌کنند.

اشرفی از برگزاری جلسه تجلیل از مبتکران بسیج کارگری در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: بازدید از مراکز تولیدی، دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، عیادت از بیماران بستری در بیمارستان شهید رحیمی بیرجند، بازدید از تعاونی‌های بانوان برتر در خراسان جنوبی بخشی از برنامه‌های دهه فجر است.

وی با بیان اینکه گردهمایی اصناف و بازایان در دهه فجر برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این مدت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دیهوک شهرستان طبس افتتاح می‌شود و امسال کیفی سازی برنامه‌ها مد نظر است.

۶۸ هزار کارگر خراسان جنوبی بیمه شده تأمین اجتماعی هستند

دبیر ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کمیته کارگری و تعاون خراسان جنوبی از فعالیت هزار و ۲۵۰ تعاونی فعال در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در استان ۱۰۰ هزار کارگر داریم که از این تعداد ۶۸ هزار نفر کارگر بیمه شده تأمین اجتماعی هستند.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 17 =