امام جمعه طبس: مردم طبس در انتخابات حضور آگاهانه و گسترده خواهند داشت

امام جمعه طبس گفت: فردا همشهریان عزیز ما در طبس حضور گسترده و آگاهانه، بیشتر از دوره‌های گذشته پای صندوق‌های رأی خواهند داشت و به جهانیان نشان خواهند داد که در صحنه و پشتیبان نظام و ولایت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری طبس گفت: خداوند متعال به انسان قدرت انتخاب داده و در همه امور زندگی و هر امری مختار است هر مسیری را انتخاب کند و انجام دهد.

وی افزود: از آنجایی که خداوند به انسان عقل داده باید از نیروی عقل استفاده کند و در انتخابش دقت کند که اگر انتخاب ناصحیح داشته باشد اگر برای او مشکلی هم ایجاد شد سرزنش نباید کنند مگر خودش را.

امام جمعه طبس با اشاره به آیه «إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم» گفت: خداوند در زندگی انسان ها تغییر ایجاد نمی‌کند مگر خودشان تغییر ایجاد کنند و تصمیم‌گیری درستی داشته باشند به همین جهت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای رأی و انتخاب مردم شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مردم امام را انتخاب کردند و دنبال امام رفتند و فداکاری کردند تا انقلاب به پیروزی رسید، امام (ره) در روزی که بعد از ۱۴ سال از خارج کشور برگشت در سخنرانی خود در بهشت زهرا(س) فرمودند «من توی دهان این رژیم و شاه میزنم و دولت تعیین میکنم بخاطر اینکه مردم من را خواستند»، همانجا امام به رأی و خواست مردم تکیه کردند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم افزود: در طول این ۳۷ سال نیز تمام امور کشور بر اساس رای مردم بود و دموکراسی ترین نظام در دنیا نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی در خصوص اهمیت انتخابات گفت: انتخابات همیشه اهمیت داشته و دارد و در این دوره به دلایل مختلف از اهمیت بیشتری برخوردار است که یک دلیل آن همزمانی دو انتخابات یکی مجلس خبرگان که اهمیتش خیلی بالاست و وظایف خیلی مهمی دارد و یکی مجلس شورای اسلامی که امام(ره) فرمود مجلس در راس امور مردم است.

امام جمعه طبس گفت: فردا مردم ایران اسلامی و مردم خراسان جنوبی و همشهریان عزیز ما در طبس حضور گسترده و آگاهانه بیشتر از دوره‌های گذشته خواهند داشت همانطور که در ۲۲ بهمن نیز نشان دادند که در صحنه هستند و به جهانیان نشان خواهند داد که در صحنه و پشتیبان نظام و ولایت هستند.

وی گفت: مردم برای انتخاب اصلح به کسانی که شایستگی دارند مراجعه و مشورت کنند و نمایندگانی را انتخاب کنند که واقعا نظام، قانون اساسی و ولایت را قبول داشته باشند و دلسوز مردم باشد، تخصص های لازم را در مجلس داشته باشد، استکبارستیز باشد و کسی را انتخاب نکنند که مرعوب آمریکا و دشمنان شوند.

وی ادامه داد: کسانی انتخاب کنند که از طبقه رنج دیده باشند.و به افراد مرفه و ثروتمند رأی ندهند چون مرفه و دارای سرمایه های کذایی هستند و درد مردم را درک نکردند و در مجلس هم که بروند به فکر تأمین و افزایش سرمایه خودشان خواهند بود.

امام جمعه طبس در خصوص توصیه به مردم و کاندیداها بعد از انتخابات گفت: بعد از انتخابات توصیه من این است که وحدت و هماهنگی را حفظ کنند که همیشه لازم بوده و هست و اگر در تبلیغات کدورت هایی ایجاد شد بعد از انتخابات باید کنار بگذارند و آن کسی که مردم به او اعتماد کردند و رأی آورده است و به مجلس می‌رود باید درصدد تحکیم وحدت در منطقه باشد و به فکر حل مشکلات مردم باشد.

وی افزود: امروز موضوع اقتصادی و اشتغال مهم است و همچنین تبعیت از ولایت داشته باشد، اگر نماینده یا هر کسی کوچکترین زاویه ای با ولایت داشته باشند هم خودش به زمین خواهد خورد و هم برای مردم کاری نخواهد توانست انجام دهد.

دیدگاهی در “امام جمعه طبس: مردم طبس در انتخابات حضور آگاهانه و گسترده خواهند داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 18 =