انرژی هسته ای تعیین کننده استقلال و عدم استقلال در دنیای آینده است

امام جمعه موقت طبس گفت: انرژی هسته‌ای تعیین کننده استقلال و عدم استقلال در دنیای آینده است و اینکه فناوری هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته شده یک پیروزی است.

به گزارش پایگاه خبری طبس، حجت‌الاسلام محمدجواد زنجانی‌طبسی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به لیلهالرغائب گفت: برخی به اشتباه به آن شب آرزوها می‌گویند در صورتی که آرزو دست نایافتنی است ولی در این شب فطرت انسان میل به عبادت و بندگی خداوند دارد و خواسته‌های خود را با خدا در میان می‌گذارد و در واقع انسان با کمال و فطرت الهی خویش عجین می‌شود.

امام جمعه موقت طبس با گرامیداشت بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای خاطرنشان کرد: فناوری هسته‌ای یعنی تبدیل اورانیوم طبیعی به اورانیوم غنی سازی شده از طریق شکاف اتم‌ها که ایران اسلامی به آن دست پیدا کرد.

حجت الاسلام زنجانی‌طبسی در ادامه گفت: با توجه به محبوبیت انرژی‌های فسیلی مثل نفت و گاز و غیره، انرژی هسته‌ای تعیین کننده استقلال و عدم استقلال در دنیای آینده است و کشورهای دیگر باید دست خود را به سمت کشورهایی که این علم و فناوری را دارند دراز کنند و ایران این علم را دارد و اینکه فناوری هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته شده یک پیروزی است.

وی در ادامه گفت: انرژی هسته‌ای در تولید برق، پزشکی و امور بهداشتی، دامپزشکی، دامپروری، دسترسی منابع آب زیرزمینی، کشاورزی و غذایی، صنعت و بسیار موارد دیگر کاربرد دارد اما دنیا برنمی‌تابد.که این‌چنین کشوری در حال استقلال خود باشد.

حجت الاسلام زنجانی‌طبسی یاد شهدای هسته‌ای را گرامی داشت و گفت: ما به وسیله شهداست که پیروز و سربلند هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی برایشان سوال پیش می‌آید.که چرا رهبر معظم انقلاب امسال را به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند.

وی ادامه داد: آیا عده‌ای به فرمایشات آقا توجهی نکردند یعنی در مباحث اقتصادی که آقا به اقتصاد درون‌زا تاکید داشتند توجهی نداشتند؟

وی افزود: نسبت به فرمایشات مقام معظم رهبری سه نگاه سطحی و تشریفاتی، دوم نگاه حزبی، جناحی و گروهی، سوم نگاه عمیق و مبنایی وجود دارد.

وی در خصوص نگاه سطحی و تشریفاتی گفت: این عده فقط حرف آقا را می‌زنند اما ولایت را نهادی تشریفاتی می‌دانند که باید نصیحت کند و دایره اختیارات ولایت فقیه را مطلق نمی‌دانند، این نگاه مقام‌زده، تابع هوای نفسانی، دنبال ثروت و مقام است که از فرهنگ غرب متاثر است.

وی در ادامه درباره نگاه جناحی و گروهی به فرمایشات رهبر انقلاب گفت: برخی با تعصبات حزبی خود به فرمایشات رهبر انقلاب نگاه می‌کنند مثلا ایشان در خصوص نفوذ و مفاسد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی و حیله‌های دشمن صحبت می‌کنند اما می‌بینیم که برخی نگاه جناحی دارند، در صورتی که ولایت جایگاهش فراجناحی است و بر اساس نگاه مکتبی و ملی سخن می‌گوید و تا وقتی این نگاه در جامعه باشد وضع همین است.

وی در خصوص نگاه عمیق و مبنایی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: این نگاه باور دارد که ولایت فقیه امتداد ولایت پیامبر(ص) می‌باشد و این به حرف نیست باید پذیرای اطاعت محض باشد و آن را چشمه اصلی نظام و جامعه اسلامی بداند و اگر خدشه‌ای به آن وارد شد جامعه از هم می‌پاشد.

حجت‌الاسلام زنجانی طبسی به مناسبت‌های هفته از جمله قطع رابطه سیاسی آمریکا با ایران، سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، سالروز شهادت علی صیاد شیرازی، سالروز شهادت امام هادی(ع)، روز دندانپزشکی و روز بزرگداشت عطار نیشابوری اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 5 =