راه‌اندازی رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد طبس بررسی شد

فرماندار ویژه طبس گفت: درخواست دانشگاه آزاد اسلامی طبس برای برقراری رشته‌های علوم پزشکی با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت و درمان و اعضای برد پرستاری و مدیران ارشد شهرستان بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، روز گذشته طی جلسه ای با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت و درمان و اعضای برد پرستاری که مدیران ارشد شهرستان نیز در آن حضور داشتند، درخواست دانشگاه آزاد اسلامی طبس برای برقراری رشته های علوم پزشکی بررسی شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در این جلسه با اشاره به زیرساخت های ارتباطی، پتانسیل ها و ظرفیت‌های معدنی و امکانات زیادی که شهرستان طبس دارد، توسعه آموزش عالی و بویژه رشته های مرتبط با بهداشت و درمان و علوم پزشکی را از نیازهای شهرستان معرفی کرد و افزود: توسعه شهرستان بدون توسعه آموزش عالی و بدون توسعه خدمات بهداشتی و درمانی میسر نخواهد بود.

مهندس اخوان صفار وحدت و همدلی بین مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان را از نقاط قوت دانست و خاطر نشان کرد: همه مسئولین و میران شهرستان نگاهشان نگاه توسعه ای است و پیگیر موضوعات مورد نیاز شهرستان هستند و برای کمک به توسعه امکانات و رشته های آموزشی همکاری و مساعدت لازم را خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس در ابتدای جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی دانشگاه و امکانات آن گفت: با توجه به نیاز منطقه و شهرستان و بنا به درخواست نهادها و ارگان ها و همچنین به جهت دور بودن از مراکز پرجمعیت و برخوردار، ما درخواست ورود به رشته های پزشکی و پیراپزشکی را داده ایم. در حال حاضر این درخواست توسط مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در دست بررسی است.

ناظمی افزود: در وهله اول درخواست ما راه اندازی رشته های کارشناسی پرستاری، بهداشت عمومی و بهداشت محیط است و در آینده رشته هایی مثل فناوری اطلاعات سلامت نیز افزوده خواهد شد.

در ادامه، حجت الاسلام زنجانی طبسی امام جمعه موقت، اخوان صفار رئیس شورای اسلامی شهرستان و قریشی رئیس شورای شهر طبس در توصیف ویژگی های اقلیمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان و ضرورت توسعه آموزش عالی مطالبی ایراد نمودند.

مسئول نظارت و ارزشیابی رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد، پس از استماع نظرات حاضرین، هدف وزارت بهداشت و درمان را توسعه آموزش عالی در شهرهای کم برخوردار اعلام کرد و افزود: اولویت ما جذب دانشجویان بومی است و پس از برقراری رشته های مورد نظر سهمیه بومی برای مردم منطقه در نظر گرفته خواهد شد.

دکتر فخری افزود: توسعه امکانات و زیرساخت های آموزشی و رعایت حداقل استانداردهای لازم نیازمند همکاری همه مدیران شهرستان است و ما پس از بازدید از امکانات شهرستان و بررسی پتانسیل های موجود موارد لازم و تهمیداتی که باید اندیشیده شود را به اطلاع مسئولین شهرستان خواهیم رساند.

در این جلسه عباس زاده دبیر برد پرستاری وزارت بهداشت و درمان، ادهمی مدیرکل توسعه آموزش و رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد، توکلی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد مشهد، محمودی راد رئیس دانشکده پرستاری بیرجند و مرادی کارشناس وزارت بهداشت و درمان نیز حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + سیزده =