در ۱۰۹ کیلومتر از شبکه توزیع آب شهر طبس عملیات نشت‌یابی انجام می‌شود

مدیر امور آب و فاضلاب طبس گفت: به منظور کاهش هدر رفت آب در کلیه مناطق حد فاصل شهرک مهر تا باغ گلشن عملیات پیمایش شبکه توزیع اصلی، فرعی و مسیر انشعابات مشترکین با استفاده از دستگاه نشت‌یاب انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، علیرضا محمدزاده مقدم با بیان ضرورت اجرای این پروژه در شهر طبس گفت: با توجه به بافت شنی شهر طبس و وجود نشتی‌های نامرئی در شبکه و عدم مشاهده هیچگونه آثار نشتی در سطح زمین، بخش قابل توجهی از آب وارده به شبکه توزیع شهری به هدر می رود انجام عملیات پیمایش شبکه توزیع اصلی و فرعی و مسیر انشعابات مشترکین با استفاده از دستگاه نشت یاب ضروری به نظر می رسید.

وی ادامه داد: طی این عملیات حدود ۱۰۹ کیلومتر از شبکه توزیع آب زون یک و دو شهر طبس یعنی کلیه مناطق حد فاصل مسکن مهر تا باغ گلشن مورد پیمایش قرار می گیرد که نشتی های نامرئی شناسایی و نسبت به بازسازی انشعابات معیوب و ترمیم و اصلاح شبکه های فرسوده اقدام گردد.

مدیر امور آب و فاضلاب طبس گفت: در این پروژه که توسط پیمانکار انجام می گیرد.حدود سه کیلومتر از شبکه توزیع تعویض و حدود ۳۰۰ رشته انشعاب مشترکین بازسازی خواهد شد.

محمدزاده مقدم با بیان اینکه شهر طبس دارای ۲۴۰ کیلومتر شبکه توزیع آب بهداشتی و ۶۰ کیلومتر شبکه توزیع آب شیرین می باشد، افزود: در مجموع شهر طبس دارای ۱۷ هزار و ۲۰۰ مشترک آب بوده که عملیات نشت یابی در سال گذشته نیز به صورت امانی انجام و بیش از ۲۰۰ فقره نشتی نامرئی شناسایی و رفع عیب گردید.

وی ادامه داد: کمبود منابع آب شهر طبس و لزوم صیانت از آبهای موجود موجب تکرار عملیات مذکور در سال جاری گردید که این پروژه با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال از محل اعتبارات جاری و کاهش هدررفت آب شرکت آب و فاضلاب در دست انجام می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =