امضای توافق نامه بین شرکت زغالسنگ پروده طبس و اَستروی چک

در دومین و آخرین روز از سفر هیأت تجاری اقتصادی جمهوری چک به شهرستان طبس و در پایان نشست مشترک با مقامات مسئول شهرستان و فعالان صنعتی و معدنی، توافق نامه همکاری بین شرکت زغالسنگ پروده طبس و شرکت استروی منعقد و امضا گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، صبح امروز رمضان کریتی‌ثانی در نشست مشترک هیات اقتصادی جمهوری چک با فعالان صنعتی و معدنی شهرستان طبس گفت: پس از مذاکرات با شرکت‌های مختلف در بحث تأمین تجهیزات موردنیاز معدن، نهایتاً توافق لازم با شرکت استروی به منظور تأمین تجهیزات لانگوال استخراج زغالسنگ صورت گرفت.

کریتی‌ثانی افزود: در طراحی اولیه معدن دو سری تجهیزات لانگوال پیش بینی شده بود که فقط خرید یک مورد از تجهیزات انجام شد.

وی ادامه داد: شرکت زغالسنگ پروده طبس در ادامه فعالیت خود و به منظور انجام مستمر و بدون وقفه عملیات استخراج زغالسنگ از کارگاه تمام مکانیزه لانگوال با هدف افزایش راندمان، خرید مجموعه دوم تجهیزات مذکور را در دستور کار قرار داد.

مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس گفت: خوشحالیم که امروز توافق لازم با شرکت اَستروی که یکی از شرکتهای معتبر و فعال در زمینه ساخت و تأمین تجهیزات معدنی است، صورت گرفته و بستر لازم برای ادامه کار فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس در تشریح این توافق نامه گفت: بر اساس این سند که امروز به امضا رسید،.همکاری لازم برای بررسی طراحی، ساخت، تأمین و راه اندازی مجموعه دوم تجهیزات مکانیزه معدنی لانگوال برای معدن زغالسنگ طبس صورت خواهد گرفت.

وی گفت: تحقق این امر به معنای افزایش راندمان و استخراج مستمر زغالسنگ معادن این شرکت بوده و با توجه به چشم انداز ۵ ساله تولید آهن و فولاد کشور به روش کوره بلند و نیاز این روش به کک و زغال سنگ کک شو، شرکت زغالسنگ پروده طبس در ادامه نقش مؤثر خود در تأمین نیاز این صنعت، گام بلند دیگری برای برآورده کردن تقاضای رو به رشد این صنعت مادر به زغال سنگ کک شو، با تکیه بر منابع و ذخایر داخلی کشور و رسیدن به خودکفایی در این عرصه مهم صنعتی، بر خواهد داشت.

رئیس بخش خارجی اتاق بازرگانی جمهوری چک گفت: ایران و چک از سابقه طولانی همکاری متقابل برخوردار هستند.

ایلیا ماژناک(Ilja Mazanek) افزود: کشور چک کشوری بسیار صنعتی است.و بخش معدن آن از جمله مهمترین بخش های صنعت تکنولوژی چک است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت معادن در شهرستان طبس و استان خراسان جنوبی هیاتی که به این شهرستان سفر کرده اند.فعالان حوزه معدن هستند.

رئیس بخش خارجی اتاق بازرگانی جمهوری چک گفت: من میخواهم شما را مطمئن کنم شرکت هایی که در طبس حضور یافته اند اعتباری در سطح جهانی دارند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این نشست ها و مذاکرات متقابل منجر به پیشرفت تجاری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 14 =