مهمترین عامل موثر در بهره وری در محیط کار مزد کافی است

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: انتظاری که هر سرمایه گذار و کارفرما از کارگر خود دارد بهره وری است و مهمترین عامل موثر در بهره وری در محیط کار مزد کافی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی شب گذشته (پنج شنبه شب) در همایش تجلیل از کارگران نمونه طبس گفت: مصوبه ای که شورای عالی کار در پایان هر سال برای سال بعد کارگران تصویب می‌کند که آن مزد کافی نیست بلکه حداقل مزدی است که با آن حداقل های زندگی یک کارگر تامین شود.

ابراهیم رضازاده ادامه داد: مزد کافی مزدی است که کارگر علاوه بر تامین مایحتاج روزانه، هزینه مسکن، درمان، آموزش، تفریح و… را بتواند بپردازد اما با این دستمزدهایی که تعیین شده هیچ کدام از اینها قابل تامین نیست.

وی گفت: جای تاسف دارد که همین حداقل دستمزد هم در بعضی از واحدها یا پرداخت نمی‌شود یا با پنج تا شش ماه تاخیر به فرد کارگر پرداخت می‌شود.

رضازاده افزود: با این مزد و این شیوه پرداخت انتظار بهره وری نباید داشته باشیم.

وی با بیان این که باید در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» یک کار عملی انجام دهیم گفت: کمترین کار و اولین کاری که باید کارفرما انجام دهد پرداخت به موقع دستمزد کارگران است.

وی گفت: معوق کردن حقوق کارگر، و بعد اخراج او اولین اقدامی است که کارفرماها برای جبران مشکلاتی که با آن مواجه می‌شوند انجام می‌دهند که این رویه متاسفانه در کشور و استان ما تبدیل به یک فرهنگ غلط شده است.

وی افزود: اولین ضرر تعویق حقوق و اخراج کارگران متوجه خود کارفرمایان می‌شود چرا که هزینه واحد را بالا می‌برد و برای تامین نیروی مورد نیاز خود باید کارگر استخدام کند و هزینه های آموزش و سربار تولید را هم باید پرداخت نماید.

وی ادامه داد: وقتی مزد کارگر از بهره وری آن کمتر باشد و بیرون از مجموعه مزد بیشتری را دریافت کند قطعا در مجموعه ماندگار نخواهد بود.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان این که ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تقویت تولید داخلی است گفت: تمام سرمایه گذاری ها باید برای تولید باشد.

وی تاکید کرد: تولیدات داخلی ما باید مصرف کننده داشته باشند.و تولیداتی که حتی در استان و شهرستان ما تولید می‌شود هم نباید از استان و شهرستان مجاور وارد شود.

وی مبارزه با قاچاق و فساد اقتصادی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، تبلیغ مصرف کالاهای داخلی توسط صدا و سیما، ثبات قوانین اقتصادی در مجلس شورای اسلامی و فرهنگ سازی عدم فرار از کار سخت از جمله راهکارهای رونق تولید داخلی دانست.

رضازاده نرخ بیکاری استان خراسان جنوبی در سال گذشته را ۸.۶ درصد اعلام کرد و افزود: نرخ بیکاری در سال ۹۳، ۷.۶ درصد بوده که یک درصد رشد داشته است که رشد نرخ بیکاری در کل کشور کمتر از یک درصد بود اما در این استان متاسفانه به یک درصد رسید.

وی گفت: شش هزار و ۷۴۴ نفر در سال ۹۴ در مراکز کاریابی استان ثبت نام کردند که ۸۹ درصد آن را آقایان تشکیل دادند.

وی وضعیت جویندگان کار بر حسب سن آن‌ها را ۹۱ درصد بین ۱۵ تا ۳۰ سال اعلام کرد.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان این که ۶۲ درصد جویندگان کار فاقد مهارت بودند گفت: فقط ۲۸ درصد از بیش از ۹ هزار فرصت شغلی که در سال ۹۴ بود جذب شد چرا که به علت فقدان مهارت نتوانستند فرصت شغلی را جذب کنند.

دیدگاهی در “مهمترین عامل موثر در بهره وری در محیط کار مزد کافی است

  1. باسلام خدمت جناب مدیرمحترم اینکه پرداخت حقوق کارگردیرپرداخت شود سهل است جوانهای هستند که کارفرما ازحداقل حقوق قانون کارهم کمترپرداخت می کندوحتی انهارابیمه هم نمی کندواین ظلم بزرگی است که به جوانهای امروز واردمی شودومسئولین اداره کار واموراجتماعی ازآن بی خبرندچراکه کارفرما ازبیکاری جوانها به خصوص تحصیل کرده هاسوء استفاده می کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + سه =