پرداخت حقوق کارگران باید در اولویت قرار گیرد

امام جمعه طبس با تاکید بر این که پرداخت حقوق کارگران باید در اولویت قرار گیرد گفت: عرق پیشانی کارگر هنوز خشک نشده، حقوقش باید پرداخت شود اما اکنون کارگرانی چه در شهرداری و چه معادن وجود دارند که چند ماه است حقوق نگرفته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های این هفته نماز جمعه طبس به روز کار و کارگر اشاره کرد و گفت: اسلام بسیار به کارگر اهمیت و ارزش می‌دهد، از طرفی کارگر نیز باید کارش را درست انجام دهد و وقتش را به بطالت نگذراند.

وی با بیان این که پرداخت حقوق کارگران باید در اولویت قرار بگیرد گفت: از دستورات اسلام این است که عرق پیشانی کارگر خشک نشده، حقوقش باید پرداخت شود اما اکنون وجود دارند کارگرانی چه در شهرداری و چه معادن که چند ماه است حقوق نگرفته اند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کار و کارگر گفت: امسال که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل‌ نامیده شده کارگران در هر جایی که هستند باید کار خود را درست انجام دهند و کارگر فقط شامل بنا و کار در معدن زغال نیست بلکه همه کارمندان و مدیران به عنوان کارگر باید درست عمل کنند.

وی ادامه داد: جامعه کارگر یک جامعه وفادار به انقلاب و نظام است که در همه حوادث مهم قبل و بعد انقلاب حضور داشته است.

امام جمعه طبس گفت: ۳۷ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و روز به روز به عظمت و صلابت آن افزوده می‌شود.

وی افزود: دشمنان سرمایه‌گذاری بسیاری کردند تا انقلاب را با مشکل مواجه کنند.اما حرکت مسئولین نظام در جهت تقوا و حرکت در مسیر خدا، مکر دشمنان موثر واقع نشده است و و باید مراقب بود که از این مسیر منحرف نشویم.

امام جمعه طبس با اشاره به پنج اردیبهشت گفت: این روز سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس بود و خداوند اینگونه امداد غیبی به انقلاب اسلامی داشته است و باید مراقب باشیم که تقوای الهی داشته باشیم و در مسیر حق پایداری داشته باشیم تا مکر دشمنان موثر واقع نشود.

خطیب نماز جمعه طبس با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مصرف تولیدات داخلی گفت: مردم باید تولید داخلی مصرف کنند و مسئولین باید از تولیدات داخلی حمایت کنند، بعد از این نباید مدیری در کشور در اداره‌اش جنس خارجی داشته باشد و باید خانه تکانی کنند.

امام جمعه طبس اظهار کرد: خبرنگاری با من تماس گرفت و گفت شما که تاکید بر استفاده از جنس داخلی دارید استاندار باید چه ماشینی داشته باشد و من گفتم پژو پارس، گفت فرماندار چطور گفتم ۴۰۵ و گفت ماشین خود شما چیست؟ گفتم پژو پارس مدل ۸۳ که تاکنون چندین بار تصادف کرده است.

وی گفت: باید به مصنوعات داخلی توجه شود و تولید داخلی باید به عنوان مساله مقدس شناخته شود و فروش و مصرف کالای خارجی باید به عنوان ضدارزش تلقی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از طرح امنیت اخلاقی، گفت: متاسفانه برخی از ناهنجاری ها و گناهان قبح آن در جامعه شکسته شده که این طرح با هدف برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر، برخورد با زورگیران، برخورد با مزاحمین نوامیس مردم، برخورد با رانندگان در حال مستی و حرکات خطرآفرین در معابر و برخورد با بی‌حجابی است.

خطیب نماز جمعه طبس در خصوص مساله کم آبی هشدار داد و گفت: مساله آب بسیار اهمیت دارد و به خصوص امسال که نزولات آسمانی بسیار کم شده و سد نهرین به منتهی الیه رسیده و آبی نمانده و از نظر شرعی و وجدانی تکلیف داریم در مصرف آب صرفه جویی کنیم تا در تابستان دچار مشکل نشویم.

امام جمعه طبس به روز خلیج فارس، سالروز شهادت آیت الله شهید مطهری و هفته بزرگداشت معلم، روز عقیدتی سپاه، سالروز شهادت امام هفتم اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =