طبس، رکورد‌دار تولید ارزن در استان یزد

مدیر جهاد کشاورزی طبس با اعلام خبر آغاز برداشت ارزن از سطح ۳۵۰ هکتار مزارع این شهرستان، گفت: طبس مقام اول سطح زیر کشت و تولید ارزن را در استان یزد به خود اختصاص داده است.

طبس نیوزطبس نیوز به نقل از ایسنا، مدیر جهاد کشاورزی طبس با اعلام خبر آغاز برداشت ارزن از سطح ۳۵۰ هکتار مزارع این شهرستان، گفت: طبس مقام اول سطح زیر کشت و تولید ارزن را در استان یزد به خود اختصاص داده است.

«محمود اسدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیش‌بینی کرد که از ۳۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان، ۱۱۲۰ تن محصول ارزن برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی طبس، گفت: از آنجایی که محصول ارزن نیاز آبی کم، دوره رشد کوتاه‌مدت و صرفه اقتصادی خوبی دارد، کشاورزان بعد از کشت جالیز، به عنوان کشت دوم نسبت به کاشت این محصول اقدام می‌کنند.

وی خدمات ارائه شده از سوی جهاد کشاورزی به ارزان کاران را تأمین نهاده‌های کشاورزی از قبیل سم، کود و خدمات کار‌شناسی اعلام کرد و افزود: از محل طرح اصلاح الگوی کشت، تغذیه با کودهای میکرو و ماکرو از طریق محلول‌پاشی با بکارگیری دو دستگاه توربولاینر در سطح ۳۱۰ هکتار انجام شده است.

اسدی نیز خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد محصول ارزن در طبس ۳. ۲ تن در هکتار است و این شهرستان مقام اول سطح زیر کشت و تولید را در استان یزد به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 11 =