توجه به زغال سنگ یکی از گزینه های اجرایی اقتصاد مقاومتی در طبس است

محمدرضا امیرحسنخانی گفت: یکی از گزینه های اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در شهرستان طبس توجه به زغال سنگ این حوزه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، محمدرضا امیرحسنخانی نماینده طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی شنبه در شورای اداری طبس گفت: کک سازی طبس ۹۵ درصد کار آن انجام شده و از وزیر صنعت و معدن و تجارت درخواست حضور در این شهرستان جهت بازدید از پروژه کردیم و قطعا ایشان به طبس که منطقه معدنی خاص است خواهد آمد.

طبس منطقه معدنی خاص است

وی با بیان اینکه، این منطقه معدنی خاص مورد توجه قرار نگرفته افزود: طرح جامع زغالسنگ طبس تصویب و شروع شده است اما با واگذاری هایی که در حال انجام است این طرح مورد تحدید واقع شده است و وقتی که هر قسمت از معادن را به جایی واگذار کنیم کلیت آن از بین خواهد رفت و طرح جامع به سرانجام نخواهد رسید.

نماینده طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلساتی که خدمت دکتر مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) رسیدیم ایشان نیز به استان خراسان جنوبی سفر خواهند داشت و در سفر ایشان مباحث مربوط به ذغال پیگیری خواهد شد.

وی گفت: یکی از گزینه های اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در شهرستان طبس توجه به زغال سنگ این حوزه است.

وضعیت کشاورزی و دامداری از بحران گذشته و فوق بحران است

امیرحسنخانی گفت: اگر من بخواهم موضوعات شهرستان را پیگیری کنم باید مدیران شهرستان فعال باشند و گزارشات خود را ارائه کنند.

وی در خصوص خشکسالی گفت: هنوز غرامت کشاورزان از خشکسالی سال گذشته پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: در کل استان خراسان جنوبی چهار شهرستان طبس، فردوس، سرایان و بشرویه به نسبت بارندگی کمتری داشته اند.

محمدرضا امیرحسنخانی گفت: حدود سه هفته قبل نامه استاندار پیرامون وضعیت خشکسالی استان به وزیر کشور که مسئول سازمان بحران کشور است ارائه شد همچنین نامه‌ای جهت ارائه به وزیر کشاورزی آماده کرده ایم که تمام مباحث مرتبط به خشکسالی از جمله غرامت بیمه کشاورزان، هزینه خرید محصول کشاورزان که پرداخت نشده و موضوع استمهال و بخشودگی وام های کشاورزی را در آن مطرح کرده ایم.

نماینده طبس، فردوس، سرایان و بشرویه درباره استمهال وام کشاورزان گفت: دولت مصوبه ای داده است که بانک ها مجاز هستند وام ها را تمدید کنند به شرطی که از دولت هیچ گونه هزینه ای نکنند که این مشکلی را حل نمی‌کند و باید این مورد از محل ماده ۱۲ تامین شود.

وی ادامه داد: اگر این مبلغ تامین نشود و سود را روی وام کشاورزان بکشیم و به آنها بدهیم قطعا کشاوران قدرت بازپرداخت نخواند داشت چراکه محصولی ندارند.

وی با بیان این که قسمت اصلی اشتغال در کشاورزی و دامداری است افزود: وضعیت در این حوزه از بحران گذشته و فوق بحران است.

وی گفت: همانطور که فرماندار تدبیر کردند و در موضوع آب شورای بحران آب راه اندازی کردند در مورد خشکسالی نیز شورا یا کمیته‌ای تشکیل شود و مسئولین استان هم پای کار هستند و از سوی مسئولین کشوری هم در حال پیگیری هستیم.

امیرحسنخانی در بخش دیگری از صحبت های خود به شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهور است، تاکنون سه جلسه با حوزه معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری داشته ایم و درخواست کردیم که این معاونت مطالعاتی را در شهرستان طبس انجام دهد و بررسی و استعدادیابی کند که چه کاری را در طبس انجام دهیم.

وی گفت: این معاونت آمادگی خود را اعلام کرد که هر نخبه ای را معرفی کنیم به آن کمک کنند و در جلسه ای با حضور مسئول نخبگان استان مقرر شد جلسه نخبگان استان را در حوزه انتخابیه داشته باشیم.

اگر مدیر توانمندتری پیدا کردیم جایگزین خواهیم کرد.

وی در خصوص انتصابات در شهرستان طبس گفت: بسیاری از انتصابات جدید در شهرستان طبس ارتباطی با من نداشته است اما قطعا بدانید از این به بعد با هماهنگی با امام جمعه و فرماندار محترم، مدیرانی که کارآمد نباشند اگر مدیر توانمندتری پیدا کردیم جایگزین خواهیم کرد.

وی در خصوص موضوع استاندار گفت: در یک سالی که از دولت باقی مانده خیلی تفاوتی نمی‌کند که مدیری عوض شود اما اعتقاد ما این است که اگر قرار بر تعویض استاندار باشد باید نیروی قوی‌تری حضور پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 20 =