خبرنگاران ظرفیت‌های عظیم شهرستان طبس را به کشور معرفی کنند

معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس با اشاره به موقعیت مناسب و گستردگی شهرستان طبس و ظرفیت‌های بسیار آن از خبرنگاران خواست در شناساندن این ظرفیت‌ها به تمام کشور بیشتر بکوشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس ، مهدی اخوان صفار در جمع اصحاب رسانه شهرستان طبس گفت: سه اصل مهم در کار خبر و خبرنگاری سرعت، دقت و صحت خبر است و خبرنگاران باید به این سه اصل پایبند بوده و در کنار آن اخلاق مدار باشند.

وی گفت: خبرنگاران چشم و گوش مردم هستند و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین، خبرنگار خوب خبرنگاریست که با ذوق و استعداد، حق طلبی و عشق و علاقه کار کند و از هنرواژه گزینی برای تاثیر بهتر کلامش استفاده کند.

اخوان افزود: کار خبرنگار انعکاس رخدادهایی است که قابلیت خبر شدن در جامعه را دارند و لازمه یک خبرنگار خوب اول داشتن علم و دانش و دوم جرات و جسارت است .

وی کار خبرنگاران را شغلی پرمخاطره دانست و افزود: خبرنگار باید نگاه موشکافانه با پرهیز از احساسات داشته باشد که اتفاقات را همانگونه که هست منتشر کند نه آنطور که خود میخواهند.

معاون استاندار با تاکید بر حساسیت کار خبرنگاران در اتخاذ تصمیم درست گفت: پیامبر اکرم(ص) فرموند حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچکس نهراس چون حق محوری و حق طلبی از مهمترین مولفه های کار یک خبرنگار است.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت مناسب شهرستان و ظرفیت های بسیار آن از خبرنگاران خواست در شناساندن این ظرفیت‌ها به تمام کشور بیشتر بکوشند.

اخوان‌صفار با بیان اینکه رسانه ها باید همواره در خدمت مردم باشند افزود: نقد خوب است، نقد منصفانه و پیش برنده و در جهت رفع مشکلات باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص بودجه اختصاص یافته به حوزه‌ها گفت: این قانون در مجلس قبل به تصویب رسیده که در بودجه، سه درصد از اعتبارات هر استان به حوزه های علمیه تخصیص پیدا کند و مجلس تصویب کرده و به دولت تکلیف کرده و دولت اینکار را اجرایی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در کل استان خراسان جنوبی ۱۰ میلیارد تومان و در شهرستان طبس یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای حوزه های علمیه اختصاص داده شده است.

گفتنی است حجت الاسلام مهاجریان‌مقدم روز شنبه شانزدهم مردادماه در دیدار با اصحاب رسانه تاکید کرده بود که هیچ کدام از حوزه های علمیه سراسر کشور قصد قبول این بودجه را ندارند.

وی در خصوص تصویب اعتبارات در استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس گفت: اعتبارات در سال جاری ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: کل اعتبارات سال نود و پنج ۳۲ ونیم در صد افزایش یافته و سهم شهرستان طبس از کل اعتبارات استان، امسال ۱۲.۰۹ درصد بوده است و طبس اولین شهرستان در استان بوده که اعتبارات را جذب کرده است.

وی گفت: مجموع کل اعتبارات و تملک دارایی ها در ماده ۱۸۰ ملی و استانی بالغ بر۰۰۰/۸۴۷/ ۲۸ تومان در شهرستان طبس بوده که در شورای برنامه ریزی هم تخصیص اعتبار شده است.

اخوان صفار در خصوص مشکلات غار جهنم طبس گفت: سه شنبه همین هفته جلسه ای را در این موضوع برگزارخواهد شد و از دستگاههای مجری و مدیران کل استان دعوت کردیم ، ادارات صنعت ومعدن ، محیط زیست ،میراث فرهنگی و منابع طبیعی که متولیان این امر هستند دعوت شده اند و در این جلسه علت بررسی خواهد شد.

وی افزود: هیچ جای نگرانی نیست و ما با جدیت به دنبال حفظ آثار باستانی و عمرا ن شهرستان هستیم و اعتقاددارم که توسعه شهرستان در حوزه عمران است.

فرماندار ویژه شهرستان همچنین از دست آوردهای سفر پایتخت سخن گفت و افزود: در دیداری که چندی پیش با مقام عالی وزارت بهداشت و درمان داشتیم، مجوز دانشکده علوم پزشکی از مواردی بود که طرح موضوع شد و خود وزیر محترم بهداشت با اعطاء مجوز دانشکده علوم پزشکی به شهرستان طبس موافقت کرد.

وی افزود: اینکار به شرط مشخص شدن مکان در شرف انجام است.

اخوان همچنین در خصوص راه اندازی پژوهشکده زغالسنگ با اشاره به موافقت معاون وزیر صنعت و معدن گفت: به لحاظ وجود معادن غنی در شهرستان طبس این مورد به شکل خاص پیگیری می‌شود.

وی در خصوص معرفی پروژه های افتتاحی گفت: این موضوع را در هفته دولت به اطلاع خبرنگاران میرسانم

وی در پایان گفت: آنچه دولت تاکید دارد آن است که نشاط و امید به مردم بدهیم و فضای امن و آرام جامعه رو حفظ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =