شهرداری طبس ۱۶ میلیارد تومان از اداره‌های دولتی طلب دارد

شهردار طبس گفت: اداره های دولتی ۱۶ میلیارد تومان به این نهاد خدمات رسانی شهری بدهکار هستند، این مبلغ رقم مستندسازی شده است و ممکن است به بیش از این مبلغ هم برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، پیام بخشی طوسی شب گذشته در نشست خبری گفت: به ادارات مربوطه نامه مکتوب در این خصوص داده ایم و از فرماندار ویژه طبس، امام جمعه و نماینده طبس در مجلس و حتی استاندار نیز خواهش کردیم که پیگیری و رسیدگی کنند.

وی افزود: میزان بدهی شهرداری طبس ۵/۵ میلیارد تومان است و طی ۱۳ ماه اخیر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان از این میزان بدهی پرداخت شده است.

وی در خصوص تعویق حقوق کارگران شهرداری گفت: حقوق نیروهای شهرداری طبس شامل رسمی، پیمانی و قراردادی تا پایان خردادماه و اضافه کار آنان تا فرودین ماه پرداخت شده است.

وی در خصوص نیروهای شرکتی نیز گفت: طی مشکل بانکی که در طبس پیش آمده بود حقوق کارگران شرکتی شهرداری به تعویق افتاد که این مشکل مرتفع شده است و تا حدود دو ماه حقوق کارگران شرکتی این سازمان پرداخت می‌شود.

وی در خصوص پروانه ساختمان گفت: هر کسی در حریم و محدوده شهر بخواهد.ساختمانی بنا کند باید از شهرداری پروانه بگیرد.

وی تاکید کرد: در این خصوص برای شهرداری تفاوتی بین شخص حقیقی و حقوقی وجود ندارد و حتی اگر پروانه رایگان در قانون برای وی پیش بینی شده باشد بدون اخذ پروانه حق فعالیت ساختمانی نخواهد داشت.

طوسی در خصوص نحوه برخورد با متخلفین از این مورد گفت: هر ساختمانی که بدون پروانه باشد در مرحله اول به او اخطار میدهیم و در صورت عدم توجه حتما ساختمان پلمپ خواهد شد و طی سال گذشته شهرداری شدیدترین برخوردها را با متخلفین انجام داده است.
شهردار طبس گفت: طی یک سال گذشته ۸۰ درصد از کوچه های خاکی طبس آسفالت شده است.

وی ادامه داد: این درصد شامل بخش هایی که در طرح جامع شهری به محدوده اضافه شده است نمی‌شود.

وی همچنین یادآور شد: در این یکسال در ۱۸ نقطه شهر آسفالت اجرا شده و سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

وی در خصوص احداث پارک بانوان در شهر طبس گفت: احداث پارک بانوان هزینه بسیار زیادی دارد و ما پارک هایی داریم که با وجود اینکه ۲۰ سال از ساخت آن ها می‌گذرد اما هزینه‌های زیادی برای شهرداری دارند.

شهردار طبس افزود: به علت بدقولی طراح نقشه پارک بانوان پروژه ساخت این پارک با تاخیر روبرو شد که امید است طی چند ماه آینده دیوارکشی این پارک به پایان رسد و محوطه درونی پارک آسفالت و آماده بهره برداری شود.

وی ادامه داد: در صورت اجرای چنین طرحی، ما علاقه مند هستیم که نه فقط یک بوستان یا پارک احداث کنیم بلکه یک مرکز فرهنگی ورزشی برای بانوان در شهر طبس ایجاد شود.

طوسی بیان داشت: طبق گفته معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی شهرداران موظف اند در قدم اول نظافت شهر ودر قدم دوم حقوق عقب افتاده کارگران و بعد کارهای عمرانی که ناتمام مانده است را به اتمام برسانند و طی مراحل بعدی کار های عمرانی دیگری را شروع کنند.

وی گفت: در مدت یک سال سه بوستان در شهر طبس احداث، چهار بوستان محله ای تکمیل و سکوهای نهرین به عنوان تنها تفرجگاه شهروندان طبسی در حال احداث و تجهیز است که تاکنون یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به طور کلی در این بوستان ها هزینه شده است.

وی گفت: در همین مدت ۷۰ هزار متر مربع روشنایی و سیستم آبیاری در میادین، بوستان‌ها و بلوارهای سطح شهر توسط واحد تاسیسات شهرداری انجام گرفته است.

طوسی در خصوص میدان زغالسنگ نیز گفت: دویست میلیون تومان از حق دو در صد معادن زغال سنگ طبس برای باسازی میدان زغال سنگ هنوز داده نشده که این امر باعث عقب ماندن اتمام پروژه میدان زغال سنگ شده است.

طوسی با اشاره به جایگاه سی ان جی گفت: با توجه به تعطیلی جایگاه سی ان جی شهید عباسپور، تعمیرات این جایگاه در حال انجام است و تا ده روز آینده به روز رسانی می‌شود و آماده استفاده است.

تصاویر:

دیدگاهی در “شهرداری طبس ۱۶ میلیارد تومان از اداره‌های دولتی طلب دارد

  1. خب از اول سفت وسخت می گرفتین تا این طوری نشه.اگه یه نفر عادی می بود که تا الان صد بار پدرش رو درآورده بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 4 =