طبس میزبان کاروان ورزشی جاده ولایت

امروز سه شنبه(۱۹ مرداد) ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه، شهر طبس میزبان کاروان پیاده جاده ولایت، در محل باب الشهدای امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حسن عزیزی مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران در محل موسسه فرهنگی بیت الزهرا(س) طبس برگزار شد گفت: برنامه جاده ولایت هفتمین سال است که برگزار می شود.

وی افزود: این کاروان متشکل از ۳۳ نفر ورزشکار دومیدانی کار استقامت است که از ۷ مردادماه از یادمان شهدای شلمچه حرکت کردند و قرار است ظرف مدت دو هفته به مشهد برسند، این کاروان سه روز در خراسان جنوبی خواهند بود و سه شنبه به طبس خواهند رسید.

عزیزی افزود: برای این برنامه چهار جلسه کشوری در شش استان کشور برگزارشده است و مسیر این کاروان از خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد، فارس، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی است که مسیر تاریخی ورود امام رضا(ع) به ایران است .

وی عنوان کرد: پرچم بارگاه ملکوتی ثامن الحجج توسط این ورزشکاران در مسافتی بالغ بر یک هزار و ۹۶۰ کیلومتر طی می شود تا در شامگاه میلاد علی بن موسی الرضا(ع) در حرم رضوی به اهتزاز درآید.

وی هدف از اجرای این پیاده روی را ترویج گفتمان ولایت مداری، فرهنگ سیره رضوی و فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم ارزش‌ها و پاسداشت و پایبندی به مضامین و فرهنگ ولایی دانست.

وی عنوان کرد: این یک حرکت نمادین است که به مرحله اقدام و عمل رسیده و پیام ولایت مداری آقا علی بن موسی الرضا(ع) را به گوش مردم میرساند.

وی در خصوص محوریت برنامه های جاده ولایت گفت: ایجاد بستری برای حضور حداکثری مردم و به تصویر کشیدن ارادت و محبت مردم را نسبت به ولی نعمتمان از محوری ترین برنامه کاروان جاده ولایت عشق است.

عزیزی گفت: کاروان فردا صبح سه شنبه ساعت ۱۱:۳۰ وارد طبس می شوند که در محل ورودی امامزاده ساعت ۱۱ به استقبالشان می رویم و از باب الشهدا وارد امامزاده می شوند.

وی گفت: زیارت قبور مطهر شهدا، زیارت حرم مطهر و دیدار با مدیر عامل آستان مبارک، عیادت از بیماران و جشن ساعت ۹ سه شنبه شب از برنامه های دیگر این کاروان در طبس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =