گسترش ارتباط با همسایگان مانع نفوذ تروریسم در منطقه می شود

امام جمعه موقت طبس با قدردانی از گسترش همکاری های ایران با جمهوری آذربایجان، گفت: دو کشور شیعی در چارچوب همکاری های منطقه ای و بین المللی می توانند از نظر ژئوپلیتیکی در جهان بسیار موثر باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس، حجت الاسلام احمد مؤدب در خطبه های نماز جمعه این هفته طبس با گرامی داشت دهه کرامت در آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع)،افزود: هر اندازه کشور های ایران، عراق، جمهوری آذربایجان، ترکیه، افغانستان و پاکستان بتوانند ارتباطات را با یکدیگر گسترش دهند جلو نفوذ تروریسم و بیگانگان در منطقه گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری ایران به باکو این سفر را مایه خیر و برکت دانست و افزود: دو کشور ایران و آذربایجان بیشترین اشتراک فرهنگی و زبانی و مذهبی را در بین تمام کشورها دارند.

وی یادآور شد: این اشتراک ها موجب می شود این رویکرد دولت را به فال نیک بگیریم که در همسایگی ما پای بیگانگان باز نشود.

امام جمعه موقت طبس با اشاره به سالروز کودتای آمریکایی- انگلیسی ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲در ایران گفت: آنچه سبب شد کودتا تحقق پیدا کند و نتیجه بدهد و محمدرضا را مجددا حاکم کنند چیزی جز خوش بینی افراد سیاسی به ایالات متحده آمریکا نبود.

مودب ادامه داد: این خوش بینی برای هر دولت و ملتی که ایجاد شده ضربه های آن را خورده است.

وی یادآور شد: در همسایگی ما رجب طیب اردوغان در ترکیه بیشترین خوش بینی را نسبت به آمریکا داشت ولی از ۱۰ سال قبل آمریکایی ها بنا داشتند که امور را به طور کامل در دست بگیرند.

وی ادامه داد: ارتش، نیروهای انتظامی، پلیس، آموزش و پرورش و دادگاه ها را در اختیار گرفتند به گونه ای که توانستند کودتایی شکل دهند که نافرجام ماند.

خطیب جمعه طبس تاکید کرد: هر که به آمریکا خوش بین شود، کلاه سرش خواهد رفت و خجالت خواهد کشید.

مودب با اشاره به خلف وعده آمریکاییها پس از برجام گفت: هر موقعیتی که پیش می آید باید حضور داشته باشیم و علیه آمریکا حرف بزنیم و از آن موقعیت علیه دشمن استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: همه عزیزان دست اندر کار برجام زحمت کشیدند و سندی را امضا کردند اما آمریکایی ها به تعهدات خود عمل نکردند،چون قابل اعتماد نیستند.

وی بیان کرد: به آمریکا نمی توان اعتماد کرد، هر کسی به این کشور اعتماد کرده و هر سندی را امضا کرد، اجرایی نشده است و تنها راه برخورد با آمریکا ایستادگی و مقاومت و فریاد «مرگ بر آمریکا» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =